4 تکنیک برای بهبود مهارت خواندن و درک مطلب آیلتس.

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

4 تکنیک برای بهبود مهارت خواندن و درک مطلب آیلتس 

برای شرکت در آزمون های معتبر بین المللی، بالا بردن سطح معلومات در کنار کسب مهارت کافی از راه تمرین و تکرار یکی از ضروریات و عوامل موثر خواهد بود. استفاده بهینه از زمان و منابع درگرو کسب اطلاعات تخصصی و یادگیری مهارت های متفاوت و مهم امکان پذیر است. در این مقاله به شما کمک خواهد شد تا مهارت خواندن متن و درک مطلب خود را تقویت کنید و هوشمندانه تر و با آمادگی بیشتری در آزمون آیلتس شرکت کنید.

برای بردن بهره بیشتر از متنی که می خوانید، باید بدانید از متن چه می خواهید و تا چه میزان می خواهید در متن دقیق شوید.

قبل از اینکه متنی را بخوانید باید هدف خود را از خواندن آن متن مشخص کنید و اینکه بعد از خواندن متن چه چیزی را به دست خواهید آورد.

 

1.     اگر هدف شما کسب اطلاعات سطحی در مورد موضوعی است، متن را سریع مرور کنید و عنوان ها و خلاصه ها را بخوانید. صرف وقت زیاد در چنین حالتی تنها اطلاعات جانبی شما را افزایش می دهد، در حالی که ممکن است شما را از هدف اصلی خود دور کند.

2.     در شرایطی که اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید متن را با دقت بیشتری بخوانید. مثلا باید مقدمه ها و خلاصه ها را با دقت بخوانید. در متن های آزمون های استاندارد، خواندن دقیق پاراگراف اول و آخر (یا حداقل جملات اول و آخر آنها) پیشنهاد می شود. اما بقیه متن را می توانید به سرعت از مقابل چشم بگذرانید. درون متن باید دنبال کلمات کلیدی باشید. استفاده هوشمندانه از جدول ها، شکل ها و شاید اعداد و ارقام موجود در متن گام نسبتا بزرگی رو به جلو خواهد بود.

این قسمت می تواند در پاسخ دهی بهتر و سریع تر شما به سوالات درک مطلب آیلتس که از شما خواسته با توجه به متن های کوتاه عنوان های مناسب را تشخیص دهید کمک کند. مطالعه سریع مطالب موجود در هر پاراگراف و همچنین جملات آغازین و انتهایی آن تاثیر زیادی در تشخیص درست و سریع پاسخ صحیح خواهد داشت.

3.     تنها زمانی که تمامی اطلاعات موجود در متن برای شما اهمیت دارد، باید کل متن را با جزییات بخوانید. برای این کار پیشنهاد می شود ابتدا نگاه سریع و کلی به متن بیاندازید و پس از حصول درک کلی از متن، قسمت هایی که با اهمیت تر باشد را می توانید با جزییات بیشتری بخوانید. استراژی پیشنهادی ما به شما استفاده از تکنیکSQ3R است. یعنی بررسی اولیه، ایجاد سوال در ذهن، خواندن متن، دوباره خوانی و یادآوری متن و در نهایت مرور مطلب.

4.     در خاطر داشته باشید که در هرحال باید خواندن شما حالت پویا داشته باشد. به عنوان مثال می توانید در هنگام خواندن یادداشت برداری کنید یا مطالب مهم را به شیوه ای که برای خودتان راحت تر است مشخص کنید. برای رسیدن به هدف و بالا بردن درک از متن های مختلف باید ذهن خود را روی نتیجه مطلوب از آن متن متمرکز کنید و از تکنیک ها و استراتژی های مناسب و کاربردی استفاده کنید.

 منبع : .ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید