نبایدهای آیلتس (قسمت دوم)

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

 

فقط باید منابع آیلتسی را مطالعه کنم تا نمره بهتری بگیرم.

این موضوع صحیح نیست. توصیه کلی این است که ابتدا بر انگلیسی عمومی خود کار کنید تا بتوانید در آیلتس هم نمره بهتری بگیرید. اگر در آیلتس موفق به گرفتن نمره خوبی نمی شوید، به این علت است که باید انگلیسی عمومی خود را بهبود ببخشید.  البته انجام تست ها و یادگرفتن تکنیک های آیلتس مهم است، اما ارتقای دانش انگلیسی بسیار مهم تر است. معمولا 200 ساعت مطالعه منابع مرتبط و منسجم لازم است تا بتوانید نمره مناسبی در آیلتس بگیرید. گرچه دانش آموزان جدی و کوشا می توانند در زمان کمتری خودشان را آماده کنند.

باید مجموعه بزرگی از لغات را یاد بگیرم و از همه آنها درآزمون آیلتس استفاده کنم.

کسانی که آزمون را برگزار می کنند متوجه می شوند که شما تعدادی لغت پیچیده را بدون توجه به کاربرد و انسجام لغات حفظ کرده و در بخش گفتاری یا نوشتاری به کار می برید و برای این موضوع نه تنها نمره اضافه ای به شما نمی دهند، بلکه ممکن است نمره هم از دست بدهید. به دلیل اینکه با این روش صحبت های شما بی ارتباط و غیرمنسجم با یکدیگر و بدون ساختار خواهد بود. دربخش نوشتاری هم به همین صورت است اگر در نوشته خود فقط تعداد زیادی کلمه را پشت هم بیاورید و توجهی به ارتباط و انسجام و ساختار آن نداشته باشید، مانند این است که تعداد زیادی کلمه را روی هم ریخته اید و هیچ مفهوم خاصی از این آوار لغات دریافت نخواهد شد.

 نمی توانم از مصاحبه کننده بخواهم که سوال را تکرار کند.

تست  speaking  مانند  listening  نیست و کاملا طبیعی است اگر بخواهید که سوال را برایتان تکرار کنند. حتی اگر انگلیسی زبان مادری شما باشد ممکن است متوجه نشوید که به شما چه می گویند و بخواهید که صحبت شان را تکرار کنند. حتی اشکالی ندارد اگر از مصاحبه کننده بخواهید که معنای کلمه ای را که متوجه نشده اید برایتان توضیح دهد. (اما زیاد این کار را انجام ندهید). ممکن است مصاحبه کننده لهجه خاصی داشته باشد و شما متوجه صحبت هایش نشوید. حتما سوال کنید.

حتما باید به لهجه خوب انگلیسی یا امریکایی صحبت کنم تا بتوانم نمره خوبی بگیرم.

این تفکر صحیح نیست هر روز افرادی با لهجه های بسیار نامناسب نمره 9 دریافت می کنند. صدها لهجه در جهان وجود دارد و هیچ کدام از اینها مانعی برای گرفتن نمره خوب نیست. اما عواملی مانند تاکید نامناسب بر کلمات، صدای ضعیف، تلفظ نامفهوم، تاثیر منفی خواهد داشت. بیان روشن، تنظیم زیر و بمی صدا و اعتماد به نفس در بیان کلمات می تواند تاثیر بسیار خوبی بر نمره شما داشته باشد. نیازی نیست که مانند ملکه انگلستان صحبت کنید.

اگر از طیف وسیع ساختارها استفاده کنیم حتی اگر اشتباه بنویسیم نمره بالاتری دریافت می کنیم.

در بخش نوشتاری دو چیز مورد ارزیابی قرار می گیرد: 1- توانایی استفاده از طیف وسیعی از ساختارهای دستوری 2- توانایی برای نوشتن جملات بدون اشکال و اشتباه

سعی کنید از طیف وسیع تری از ساختارها استفاده کنید، اما در این کار افراط نکنید. اشکال استفاده از طیف وسیع ساختارها این است که اگر تسلط کافی نداشته باشید ممکن است میزان اشتباهات شما بالا برود. اگر در به کار بردن ساختارها مختلف مانند جملات شرطی خیلی پیچیده، جمله های چند بخشی نامفهوم، جملاتی با زمان های کم کاربرد مانند گذشته کامل استمراری مهارت ندارید بهتر است از ساختارهایی استفاده کنید که در به کارگیری آنها اعتماد به نفس دارید و با آنها راحت هستید و تنوع ساختاری را در نوشته تان کم کنید، زیرا غلط نوشتن نمره شما را کم خواهد کرد.

منیع : ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید