خوب بخوایند و نترسید (بخش اول)

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

ترس را کنار بگذارید و تا می توانید بخوانید.

Reading  را در هر فرصتی تمرین کنید. این کار را با متن های کوتاه، متن های بلند، مطالب روزنامه ها یا مجلات انجام دهید. سعی کنید مطالبی را برای این کار انتخاب کنید که برایتان جذاب است و محتوی آن را دوست دارید. برای اینکه نمره خوبی را در بخش آیلتس reading بیاورید، بسیار مهم است که به خواندن و انجام reading  ها علاقمند شوید و از انجام این بخش ترس نداشته باشید. اگر این بخش را دوست نداشته باشید و اعتقاد داشته باشید که این بخش سخت و طاقت فرسا است، بر عملکردتان در آزمون آیلتس تاثیر منفی خواهد داشت.

مهارت های کلیدی scan  و skim را تقویت کنید.

یکی از مشکلات در بخش  reading آیلتس این است که فرصت کافی ندارید که متن را با دقت بخوانید. پس باید مهارت هایی را تمرین کنید که به شما کمک کند تا سریع تر بخوانید. در skim  کردن نگاهی سریع به متن می اندازید و به محتوی  و معنای کلی توجه می کنید، اما در scan  کردن  به اطلاعات خاص توجه می کنید. توصیه کلی که صحت ندارد این است: نیازی ندارید که به جزئیات توجه کنید. این توصیه همیشه صحیح نیست. اغلب نیاز داریم که در بخش reading آیلتس بعضی از جزئیات را با دقت بخوانیم و به خاطر بسپاریم.

مدیریت زمان را تمرین کنید.

به دلیل اینکه در آزمون آیلتس با متن های طولانی مواجه می شوید، باید استراتژی مشخص برای مدیریت زمان داشته باشید.

وقتی که reading  های آزمایشی آیلتس را انجام می دهید، به این نکات توجه داشته باشید.

·        چقدر طول می کشد تا نگاهی کلی به یک متن یک صفحه ای بیاندازید.

·        برای مطالعه هر سوال چقدر زمان نیاز دارید.

·        برای مطالعه هر پاراگراف چقدر زمان نیاز دارید.

·        به طور متوسط چقدر طول می کشد تا سوالات بدون پاسخ را دوباره مطالعه کنید.

پاسخ این سوالات را در متن هایی با درجه سختی متفاوت پاسخ دهید تا بتوانید میانگینی از عملکرد خود دست آورید. بعضی از مدرسان آیلتس یا وبسایت ها، توصیه های متفاوتی در این زمینه ارائه می دهند. به این توصیه ها توجه نکنید و ببینید چه چیزی مناسب شما است.

به سوالات دقت کنید.

اغلب توصیه می کنند که متن را با دقت بخوانید. البته این توصیه بسیار خوبی است، اما اگر متن را خوب بخوانید و به سوالات دقت نکنید، امکان اشتباه شما در آزمون آیلتس خیلی زیاد خواهد شد. بسیاری از دانشجویان سوالاتی را اشتباه پاسخ دادند که جواب آنها را به خوبی می دانستند فقط علت نمره از دست دادن آنها این بوده است که سوال را با دقت نخوانده اند و متوجه منظور دقیق سوال کننده نشده اند. در سوالات آزمون آیلتس ممکن است قیدها یا کلمات گمراه کننده ای وجود داشته باشد که اگر سوال را با دقت نخوانده باشید، حتما آن کلمات شما را به اشتباه خواهند انداخت، زیرا قیدهایی مانند “always”  یا  “often”می تواند معنای کلی سوال و جواب مرتبط با آن را تغییر دهد.

گاهی فقط تمرین کنید، همیشه از خودتان تست نگیرید.

گاهی با روش“open book” تست را انجام دهید. این روش به شما کمک می کند که متوجه شوید سوالات چگونه طراحی می شود. تصحیح کنندگان به چه نکاتی توجه می کنند، حتی به شما کمک می کند پاسخ ها را سریع پیدا کنید و مهارت تان در این زمینه افزایش پیدا کند. ضمنا این کار باعث می شود استرس کمتری تحمل کنید و به بخش reading  علاقمند شوید و احساس اعتماد به نفس بیشتری در بخش  reading آیلتس داشته باشید. این مسائل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

منیع : ieltstoday
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید