برای بخش ریدینگ آیلتس چه چیزی را تمرین کنم؟ (1)

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

عمیق  خواندن

خواندن عمیق متن و یادداشت برداری از جزئیات، تمرینی است به مراتب دشوار  که  تلاش بیشتر شما را نیاز دارد. در این مرحله باید بهتر تمرکز کرد و اطلاعات را در ذهن نگه داشت چرا که همه‌ی جزئیات اهمیت دارند.

 فرض کنید میخواهید برای یک مهمانی،  شیرینی فرانسوی درست کنید. از آنجایی که هر مرحله پیچیدگی های خود را دارد و میخواهید دسر خوب در بیاید (مثلا خیلی شیرین نباشد و یا مزه‌ی خود را از دست ندهد)  باید طرز تهیه را خوب، با دقت و به اصطلاح عمیق بخوانید. به این منظور که به همه جزئیات دقت کنید و مواد لازم (مقدار استفاده از هر جزء و ...) را یادداشت کنید.

در خواندن عمیق، برای اطمینان از درک کامل موضوع ممکن است متن را دوباره بخوانیم و از متوجه شدن جزئیات مطمئن شویم. تمرین این مهارت به ما کمک میکند در زمانی که لازم است، متن را کامل و با جزئیات بیشتر درک کنیم.

 

حدس زدن معنی کلمات از بافت متن

از شما انتظار نمیرود که همه‌ی کلمات موجود در فرهنگ لغت را بلد باشید. بنابراین، به ناچار با کلماتی مواجه میشویم که تا حالا نشنیده‌ایم و معنی آن‌ها در متن با چیزی که در ذهن داریم همخوانی ندارد. به همین خاطر است که مهارت پیدا کردن معنی لغات در متن اهمیت ویژه ای دارد. برای این کار باید از قوه ی تجزیه و تحلیل و استدلال برای جست‌وجوی مفاهیم مرتبط بهره ببریم. در جمله ی  زیر:

His family gathered about him after he was knocked out, waiting for him to come around.

عبارت come around  ترکیب دو کلمه با معنی های متفاوت است که عموما به معنای "آمدن به محلی نزدیک به گوینده" میباشد. اما در جمله ی بالا کلماتی مانند gathered around، knocked out و waiting این سرنخ را به ما میدهند کهcome around  معنی متفاوتی دارد  و بیشتر نزدیک به "به هوش آمدن" است.

پیدا کردن و حدس معنی کلمات از بافت جمله سطح واژگان شما را به مراتب بالاتر میبرد و همچنین درک متن را آسان‌تر میکند. با بالا بردن این توانایی راحت‌تر و بهتر متوجه مفهوم متن ریدینگ آیلتس میشوید.  

 


تشخیص لحن نویسنده

در این تمرین بر دیدگاه و احساسات نویسنده تمرکز میکنیم. در بعضی از متن ها، اگر به اندیشه واحساسات نویسنده پی ببریم ساده تر متوجه منظور او میشویم. در عبارت:

Is there hope for the youth?

متوجه میشویم که نویسنده نگران نسل جوان است و در متن راه‌ هایی را برای بهبود اوضاع پیشنهاد خواهد داد.

گاهی پیش می‌آید که متن ایده های متفاوت و یا مخالفی ارائه میدهد به ویژه در مسائل بحث برانگیز سیاسی و مذهبی.

بنابراین نگرش و دیدگاه نویسنده به ما کمک میکند هدف متن را کامل درک کنیم و جهتی را که متن رو به سوی آن دارد تشخیص دهیم.

منبع : .ieltstoday. 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید