چگونه لیسنینگ آیلتس را با موفقیت پشت سر بگذارم؟

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

قبل از این که لیسنینگ شروع شود، سوالات را بخوانید.

یکی ار دشواری های بخش لیسنینگ این است که شما علاوه بر گوش دادن، باید سوالات را بخوانید و به آن ها چواب دهید. البته اگر قبل از اینکه نوار لیسنینگ پخش شود سوالات را بخوانید، این بخش ساده‌تر میشود. در آزمون آیلتس  قبل از شروع لیسنینگ، فرصت برای خواندن سوالات را دارید.

همراه با گوش دادن، به سوالات توجه داشته باشید- تمرکز بر سوال

تعداد بسیاری از داوطلبان آیلتس به پاسخ اشتباه میرسند نه به خاطر اینکه درست به لیسنینگ گوش نکرده اند، بلکه تمرکز خود را از دست داده اند. اگر حواستان به سوال نیز باشد، با هدفی مشخص به نوار لیسنینگ گوش میکنید.

 دو سوال را همزمان زیر نظر داشته باشید.

یکی دیگر از مشکلات بخش لیسنینگ این است که احتمال دارد جواب دو سوال  در فاصله‌ی کمی از هم شنیده شوند و داوطلب را سردرگم کنند. شاید جواب ندادن به یک سوال آنقدر مهم نباشد اما این سردرگمی ممکن است تمرکز شما را از بین ببرد و در سوالات دیگر نیز دچار مشکل شوید.

فورا در مورد جواب قضاوت نکنید!

گاهی چیزی را میشنوید که اول به نظر شبیه جواب است اما بعدا تصحیح شود و با بی دقتی، شما به راحتی نمره‌ی خود را از دست میدهید.به عنوان مثال ممکن است بشنوید:


-So I’ll see you on Wednesday afternoon

-Sorry, I am busy then. How about Thursday?

-Fine, Thursday at 7 O’clock.

 

توجه داشته باشید که جواب دادن را به پایان بخش نیز به تعویق نیاندازید. ذهن شما در گیر معلومات زیادی است و فشار آزمون ممکن است جواب ها را از یاد شما ببرد. همچنین بعد از شنیدن هر نوار لیسنینگ شما باید از فرصت استفاده کرده و سری بعدی سوالات را بخوانید.

 

هیچ سوالی را بی‌پاسخ نگذارید.

برای این موضوع دو دلیل وجود دارد. یک اینکه ممکن حدس شما درست باشد، به خصوص در سوالات چهار گزینه‌ای. دوم اینکه اگر سوالی را بی‌پاسخ رها کنید ممکن است در سوالات بعد خانه‌های اشتباه را پر کنید و نمره‌ی زیادی از دست بدهید.

 

از سرنخ های موجود در سوالات راهنمایی بگیرید.

یکی از سوالات متداول آزمون آیلتس کامل کردن جدول است. در این مدل از سوالات باید از اطلاعات دیگر جدول استفاده کرد. مخصوصا به ابتدای هر ستون و ردیف توجه داشته باشید. اگر در تیتر نوشته شده بود تجهیزات و در خانه های دیگر جدول گیره‌ی کاغذ و مقوا دیده میشد، شما میدانید به دنبال چه چیزی هستید.

منبع : ieltstoday.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید