فیلم های انگلیسی را هدفمند تماشا کنیم.(2)

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

عبارات کوتاه را تکرار کنید

هنگام تماشای فیلم با اصطلاحاتی مواجه میشوید که به نظر کاربردی می‌آیند (مانند sure thing یا  you bet ). آن‌ها را بلند تکرار کنید، اینگونه بهتر در ذهن شما جای میگیرد و میتوانید طبیعی تر آن‌ها را ادا کنید. این تمرین علاوه بر جنبه‌ی سرگرمی پس از مدتی مکالمه‌ی شما را شبیه به بومی زبانان انگلیسی میسازد.

 

گاهی فیلم‌ها را بدون زیرنویس تماشا کنید

ابتدا احتمال دارد چالش برانگیز به نظر برسد اما این تمرین  به میزان قابل توجهی در مهارت لیسنینگ تاثیرگذار است.  توصیه من این است که اگر برای بار دوم فیلمی را نگاه میکنید و با داستان آن آشنایی دارید، زیرنویس را خاموش کنید تا با تمرکز بیشتر به مکالمه‌ها کلمات را تشخیص دهید.

 

اگر متوجه نشدید، میتوانید سرعت فیلم را آهسته کنید

ممکن است شخصیت‌ها بعضی از عبارات را آن‌قدر سریع بگویند که تشخیص دادن کلمه‌ها کار ساده ای نباشد. در این مواقع پیشنهاد میشود که سرعت فیلم را کم کنید تا آن عبارت را راحت‌تر بشنوید. یکی از نرم افزار هایی که این قابلیت را دارد VLC Player  است که اغلب برای این کار توصیه میشود.

 

همیشه برای کلمات جا مانده به عقب برنگردید

جنبه‌ی سرگرمی تماشای فیلم را فراموش نکنید! ممکن است هر فیلم کلمات جدید زیادی داشته باشد و اگر بخواهید مدام فیلم را به عقب برگردانید کار را برای خودتان بیش از اندازه سخت کرده اید. از طرفی گاهی لغات تخصصی‌ای  به کار برده میشود که دانستن آن ها چندان ضرورتی ندارد.بنابراین اگر کلمه‌ای جا ماند نگران نباشید.

 

پیش از اینکه یادگیری را شروع کنید، توجه داشته باشید که  تسلط بر این تمرین ممکن است زمان ببرد. باید کلمه‌های زیادی را از روی صفحه‌ی نمایش دید و معنی آن ها را پیدا کرد. این کار ساده‌ای نیست!

اگر میخواهید کلمه‌ای را برای مدتی طولانی به یاد داشته باشید بهتر است آن را یادداشت کنید. البته یادداشت کردن همه‌ی کلمات زمان زیادی لازم دارد و ممکن است لذت کافی را از تماشای فیلم نبرید!

منیع : ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید