تلفظ درست کلمات را یادبگیرم (1)

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

 کلمه‌‎ها را مانند ترکیبی از آواها بررسی کنید

هر کلمه از یک یا چند هجا تشکیل شده. خود کلمه‌ی هجا به زبان انگلیسی (Syllable)، از سه هجا و یا به اصطلاح سیلابل بوجود می‌آید.

syl-la-ble 

 و یا سیلابل های کلمه‌ی (beautiful) به شرح مقابل است: beau-ti-ful

یکی از روش های بسیار ساده‌ی تشخیص هر سیلاب این است که دستتان را صاف زیر چانه‌ خود قرار دهید و هر بار همدیگر را لمس کردند، یک سیلابل تلفظ شده است. یکی از سایت های مفید برای پیدا کردن سیلابل های هر کلمه how many syllables است.

در ایجاد استرس هر کلمه دقت داشته باشید

استرس در زبان انگلیسی به این معنا است که بعضی از کلمات و صداها با تاکید بیشتری خوانده میشوند. به اصطلاح استرس برروی آن‌ صدا قرار دارد.

اگر با دقت بیشتری به تلفظ کلمات گوش دهید این تفاوت را حس میکنید. به عنوان مثال استرس کلمه‌ی introduce  در آخر آن قرار دارد:
in-tro-DUCE


گاهی اوقات تغییر مکان استرس باعث عوض شدن معنی کلمه میشود. اگر استرس کلمه‌ی present  را در اول آن ادا کنید (یعنی:“PREsent”) مفهوم "حاضر، اکنون" و یا "کادو" را رسانده‌اید. اما اگر همین کلمه را  “preSENT" تلفظ کنید،معنی "نشان دادن" برداشت میشود.

 

تمرین خود را ضبط کنید

ضبط کردن صدا به شما کمک میکند خود را ارزیابی کنید و از میزان کارآمدی تمرین های خود با خبر شوید. اما توصیه من این است که از خود فیلم بگیرید تا نحوه‌ی صحبت کردن خود را نیز بررسی کنید. یادتان باشد که نحوه‌ی ادا کردن هر کلمه بر تلفظ آن تاثیر میگذارد.

سعی کنید نحوه‌ی صحبت خود را با بومی زبانان مقایسه کنید (میتوان از برخی جمله های موجود در فیلم یا پادکستی انگلیسی برای این کار استفاده کرد). پیشنهاد میکنم تمرین را چندین بار تکرار کنید، اینطور نحوه‌ی صحبت شما به انگلیسی طبیعی نزدیک میشود. حتی میتوانید از دوستانتان بخواهید ویدیو های شما را با ویدیو مبدا مقایسه کند.

 

برای تمرین بیشتر هم‌صحبتی پیدا کنید

تمرین بیشتر ، مهارت شما افزایش میدهد. اگر تمرینتان را با یک هم‌صحبت ادامه دهید، راحت‌تر خواهید بود. در مکالمه، همه‌ی آموخته‌ های قبلی خود را یکجا تمرین می‌کنید و همچنین تا حدودی شرایط آزمون برایتان شبیه‌سازی میشود.

 

در مصاحبه‌ی آیلتس، تلفظ به اندازه‌ی تنوع کلمات و ساختار های درست مهم شمرده میشود پس سعی کنید از تمرین های آن غافل نمانید. 

منبع : ieltstoday.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید