تمرکز خود را حفظ کنیم (2)

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما
همانطور که در بخش اول مقاله گفتیم، هنگام مطالعه و تمرین برای آزمون آیلتس عوامل زیادی وجود برای از بین بردن تمرکز و پرت شدن حواس ما وجود دارند. در باین بخش ادامه‌ی نکاتی که شما برای حفظ تمرکز به آن نیاز دارید به اشتراک میگذاریم.

 

استراحت های کوتاه داشته باشید

بعد از هر 45 دقیقه مطالعه، یک توقف 10 دقیقهای داشته باشید و بعد از آن دوباره به مطالعه برگردید تا از بردیگی و فرسودگی جلوگیری کنید. استراحتتان نباید بیشتر از 20 دقیقه باشد. برنامهی استراحت هایتان را با کوک کردن ساعت تنظیم کنید تا زمان از کنترلتان خارج نشود.

چرا توقف؟

برای یادگیری بهتر، ذهنتان نیاز به استراحت و شارژ مجدد دارد تا بتواند اطلاعاتی را که دریافت کرده، پردازش کند. توصیه میکنم گاهی اوقات قدم زدن را نیز امتحان کنید.

 

 

برای خود میان وعده تهیه کنید

میوه های مختلف، انواع مغزها و نوشیدن آب بهترین گزینهها هستند چرا که در عین سادگی بسیار در ترشح کربوهیدرات موثر بوده و به شما کمک میکنند. از نوشیدنی های انرژیزا و قهوه دوری کنید چون ممکن است پس از مدتی انرژیتان خالی شود.

 

با انگیزه باشید

اگر به اندازهی کافی تمرین کرده باشید، هنگام آزمون آیلتس آرامش خواهید داشت و از آن لذت میبرید. برای گرفتن انگیزه باید به هدف خود فکر کنید. به نمرهی آیلتس خود اهمیت دهید تا مثل چالشی در درس خواندن شما باشد.

علاوه بر هدف اصلی، هدف های کوتاه مدتی برای خود تعیین کنید و با تمام توانایی برای رسیدن به آنها تلاش کنید. مثلا سعی کنید متن های تمرینی ریدینگ آیلتس را سریعتر بخوانید و یا به سوالات بیشتری پاسخ دهید. بعد از اینکه به هدفتان رسیدید، میتوانید پاداشی برای خودتان در نظر بگیرید 

در بسیاری از مواقع فرایند یادگیری خسته کننده میشود، مخصوصا اوایل آن.  به خود یادآوری کنید که مطالعهی شما مهم است. سعی کنید به هدفتان و کارهایی که مدرک آیلتس پیشنیازشان است، فکر کنید و تا جایی که میتوانید با داشتن نقاط مثبت روحیه خود را بالا نگه دارید.

 


ذهنتان را سمت مطالب درس نگه دارید

بسیار پیش آمده که در حین مطالعه وارد فکر و خیال خود شده و به چیز های متفرقه فکر کنیم.  گاهی این موضوع به خاطر خسته کننده بودن موضوع مطالعه و یا به خاطر جذابیت چیز هایی است که دربارهشان اطلاعی نداریم.

هرچه که باشد، صبر کنید تا درسی را که شروع کردید تمام کرده و بعد درمورد آن موضوع جستوجو کنید. به عنوان مثال ممکن است بحثی جالب در لیسنینگ تمرینی آیلتس بشنوید و بخواهید دربارهی آن موضوع بیشتر اطلاعات کسب کنید. تا زمانی که به سوال های مربوط آن بخش پاسخ ندادهاید ذهنتان را مشغول آن بحث نکنید. از خود بپرسید تا چه حد این اطلاعات برای هدف من که رسیدن به نمرهی خوبی در آزمون آیلتس است، کمک میکند؟  سعی کنید  زمان مطالعه را فقط به آمادگی برای آزمون آیلتس اختصاص دهید.

 

آرامش خود را حفظ کنید

نگران عالی نبودن سطح زبان خود نباشید و اگر اشتباهی دارید با آرامش آن را بررسی کنید. هراس و اضطراب شما را به اشتباه میاندازد و تمرکز شما را بهم میزند. اگر احساس 
استرس و فشار کردید، نفسی عمیق بکشید و با خود بگویید: "من میتوانم!"

وسایلی که نیاز دارید را از قبل آماده کنید
لوازم و کتاب هایی که برای مطالعه لازم است را فراهم کنید. اگر هر دفعه بخواهید برای برداشتن آن
ها جا به جا شوید، تمرکزی برای شما باقی نمیماند.

 

برای خود یادآور تنظیم کنید

هر چه قدر سرتان شلوغ تر باشد، راحتتر درس خواندن را از یاد میبرید. اگر ساعت خاصی برای مطالعهی خود در نظر گرفتهاید، ساعت خود را برای آن موقع کوک کنید تا به یادتان بیاورد.

امیدوارم از این توصیهها بهره برده و مطالعهی موثرتری داشته باشید تا به نمرهی دلخواهتان در آزمون آیلتس برسی

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید