نکاتی که زمان گرفتن دعوت نامه ی مصاحبه پذیرش از دانشگاه های خوب لازمه بدونید!

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

وقتی دعوت‌نامه‌ی مصاحبه‌ی مدرسه‌ی عالی رو دریافت می‌کنین، نهایت تلاش‌تون رو برای حفظ خونسردی انجام و اجازه بدین کمیته‌ی پذیرش کار خودش رو انجام بده. اگه هنوز دعوت‌نامه دریافت نکردین، شاید کمی دلشوره داشتن طبیعی باشه، اما تماس گرفتن با اداره‌ی پذیرش و پرسیدن اینکه آیا اون مدرسه‌ی عالی پرونده‌های شما رو داره یا اینکه تصمیمی برای انجام مصاحبه‌ی پذیرش در مدرسه‌ی عالی گرفته شده یا نه قطعاً احتمال دریافت دعوت‌نامه رو برای شما افزایش نمیده. در حقیقت، این تماس‌ها می‌تونه اثر منفی بر درخواست پذیرش شما داشته باشه و ناخواسته باعث بشه شما پُررو یا حتی پرخاشگر به نظر برسین.

اداره‌های پذیرش بسیار شفاف هستن و باید به حرفاشون اعتماد کرد. اگه اونا بگن که همچنان در حال تصمیم‌گیری هستن، پس واقعاً دارن همین کار رو می‌کنن. اگه بگن که در زمان تصمیم‌گیری درباره‌ی مصاحبه‌ی شما، ترتیب اولویت‌ها مهم نیست، پس واقعاً چنین چیزیه. اگر اتفاق مهم و قابل‌توجهی در درخواست پذیرش شما نیفتاده، تنها کاری که باید انجام بدین-که ممکنه ناخوشایند هم باشه- انتظار صبورانه داشتن و تلاش برای فکر نکردن به این پروسه یا پیش‌بینی جایگاه‌تون تو مصاحبه‌اس.

از اونجایی‌که فصل ارائه‌ی درخواست پذیرش به مراحل پایانی خود رسیده، ما فکر کردیم که بحث درباره‌ی فرصت‌‌های چالش‌برانگیز مصاحبه‌ی پذیرش در مدرسه‌ی عالی که شما احتمالاً با اون مواجه میشین مناسبه. بیشتر مصاحبه‌های پذیرش در مدرسه‌ی عالی فرصت خوب و مناسبی برای مصاحبه‌کننده است تا از پیشینه‌ی حرفه‌ای و شخصی داوطلب، اهداف، دلایل انتخاب یک مدرسه‌ی خاص و تجارب گروهی/رهبری او بیشتر اطلاعات کسب کنه. با این حال، مصاحبه می‌تونه از یک مدرسه به مدرسه‌ی دیگه به شکل قابل‌توجهی فرق کنه و گاهی‌اوقات این مصاحبه‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستن. خُب، با این اوصاف، یک مصاحبه‌ی سخت پذیرش در مدرسه‌ی عالی دارای چه ویژگی‌هاییه و چه‌جوری شما می‌تونین یک مصاحبه رو به بهترین شکل ممکن از سر بگذرونین؟

مصاحبه‌کننده‌ی خویشتن‌دار: برخی مصاحبه‌کننده‌ها ممکنه سرد و خشک باشن و از ارائه‌ی هر نوع علامتی که نشون بده شما تاثیر مثبتی بر اونا گذاشتین یا نه، خودداری می‌کنن. در میان فشار بالای مصاحبه، شما می‌تونین این فقدان واکنش مثبت و شفاف رو به‌عنوان نشانه‌ای از عدم‌تائید خودتون در نظر بگیرین. کلید مدیریت چنین موقعیت‌هایی عدم توجه به فقدان احساسات از سوی مصاحبه‌کننده است. بر روی جواب‌های خود تمرکز کنید و نهایت تلاش خود را برای از دست ندادن تمرکزتون به هنگام مصاحبه انجام بدین و هر چیزی رو جز سوالاتی که ازتون می‌پرسه، نادیده بگیرین. تفسیر و تعبیر مصاحبه‌کننده تو زمان حقیقی می‌تونه چالش‌برانگیز باشه، پس شما باید بر نشون دادن توانایی‌هاتون تمرکز کنین.

سوالات فلسفی: بیشتر داوطلبان آماده‌ی بحث درباره‌ی تجارب و موفقیت‌های‌شان هستند اما خیلی‌ها آماده نیستن درباره‌ی ارزش‌ها و فلسفه‌شان در زندگی صحبت کنند. مدرسه‌ی کسب و کار هاروارد دوست داره تا از انگیزه‌های متقاضیان سر دربیاره و سوالاتی همچون این رو می‌پرسه: "انگیزه‌ی شما برای موفق شدن چیه؟"، "چه‌چیزی در شما انگیزه ایجاد میکنه؟" و "چه‌چیزی به شما تو زندگی هدف میده؟" کلید جواب به این نوع سوالا خیلی ساده‌اس: انتظار پرسیده شدن این سوالا رو داشته باشین و خودتون رو از قبل برای اونا آماده کنین (علاوه بر این، ما همین الان داریم بهتون هشدار میدیم). با این حال، نباید فرض کنید که تمام سوالاتی که در طول مصاحبه ازتون پرسیده میشه، تجربیه.

پیوسته سوال کردن: گاهی‌اوقات یک مصاحبه‌کننده‌ی سمج دائماً می‌خواد وارد عمق یک موضوع بشه، مثلاً بعد از پرسیدن سوال اول، مکرراً از شما میپرسه: "آیا می‌تونی درباره‌ی {موضوع تحت بحث} با جزئیات بیشتری صحبت کنی؟" این نوع تاکتیک‌های فشار غیرمعمول می‌تونه آزاردهنده باشه اما نکته‌ی کلیدی و مهم فقط باقی ماندن بر روی موضوع مورد بحثه. مهم نیست چقدر مصاحبه‌کننده بر سوالاتش پافشاری میکنه، اون همیشه از شما درباره‌ی موضوعی می‌پرسه که شما خیلی خوب از اون آگاه هستین- خود شما! پس با اجتناب از فقدان تمرکزی که این تاکتیک بوجود میاره و باقی ماندن بر روی موضوع مورد بحث‌تون، نباید مشکلی داشته باشین.

منبع : ztcprep

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید