​در آزمون آیلتس حرفه ای بنویس.

 
​در آزمون آیلتس حرفه ای بنویس.
اگه دوست داری تا در آزمون آیلتس نمره خوبی از بخش نوشتاری بگیری باید این نکاتی که بهت میگم رو سر جلسه آزمون رعایت کنی.

 نکات لازم برای بخش نوشتاری در جلسه آزمون آیلتس :

اگه قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی داری، حتما میدونی که رسیدن به این هدف، وابسته به نمره آیلتس تویه. هر دانشگاه یا محل کاری نمره مخصوصی رو برای آیلتس در نظر داره. اما این رو بدون که هرچقدر که نمره ات در آزمون بهتر باشه، شانس قبول شدنت هم بیشتر میشه.

برای دریافت نمره عالی درآزمون آیلتس باید چی کار کنم؟

تنها جواب منطقی برای این سوال، « تلاش کردن» هستش. یعنی تو فقط با تمرین، تلاش و تکرار میتونی به نتیجه دلخواهت برسی. اما تمرین کردن هم باید هوشمندانه باشه تا با صرف انرژی کمتر به نتیجه بهتری برسی. اگه میخوای یاد بگیری که چطوری در آیلتس قشنگ تر بنویسی، با من تا انتهای این مطلب همراه باش.

یه سری راهکار هایی هم وجود داره که باید سر جلسه آزمون انجام بدی تا موفق بشی. برای اینکه این راهکار ها رو یاد بگیری، این مطلب رو تا انتها بخون. شاید تصور نمیکنی ولی انجام این چند مورد ساده، میتونه تاثیر زیادی روی نتیجه آزمون آیلتس تو بذاره.

چند نکته ساده که باید سر جلسه آزمون رعایت کنی.

1. به سوالات جواب دقیق بده.

برای نتیجه آزمونت هیچ چیزی بدتر از این نیست که جواب های نا مفهوم و مبهم بدی. این جور جواب ها شانست رو برای نمره گرفتن به شدت پایین میاره. پس برای دادن جواب درست و مرتبط قبل از نوشتن خوب فکر کن و جمله ها رو در ذهنت مرور کن. بعد جواب های مد نظرت رو با آرامش بنویس.

2. سوالات رو دوباره تکرار نکن.

حتما با خودت فکر میکنی اگه برای زیاد شدن کاراکتر های نوشته، سوال رو دوباره بنویسی و تکرار کنی، کسی متوجه نمیشه. اما این یه کار غلطه که باعث میشه به جای نمره بیشتر، نمره کمتر بگیری. این کار هیچ تاثیری در اضافه شدن نمره ات نداره و فقط به اون کسی که امتحانت رو تصحیح میکنه نشون میدی که تو به آزمون مسلط نیستی.

بخ نوشتاری آزمون آیلتس

3. در وسطای نوشته ات از مترادف ها استفاده کن.

برای قشنگ تر شدن نوشته ات از کلمات و واژه های هم مفهوم استفاده کن. یعنی به جای اینکه یه کلمه رو دو یا سه بار تکرار کنی، اون کلمه رو یکبار بنویس و دفعه بعد از یه واژه هم معنی کمک بگیر. اینطوری هم متنی که نوشتی رو از حالت ابتدایی بیرون میاری، و هم تسلط خودت رو روی واژگان و دایره لغات نشون میدی. این کار میتونه برات نمره خوبی رو از بخش WRITING به همراه داشته باشه.

4. از کلمات درست استفاده کن.

اگه معنی واژه ای رو نمیدونی یا از معنی و مفهوم درست اون مطمئن نیستی، ازش استفاده نکن. در این مواقع یا از مترادف هایی که از اون کلمه بلدی استفاده کن یا اینکه کلا جمله ات رو طور دیگه ای بیان کن. اینکه از لغت های دیگه استفاده کنی هیچ اشکالی نداره، اما اگه واژه ای رو اشتباه بنویسی، نمره ات کم میشه. پس در این زمینه هرگز ریسک نکن.

5. قشنگ توضیح بده.

برای نوشته ات از جمله های نامفهوم و پیچیده استفاده نکن. مستقیما سر اصل مطلب برو و در عین حال منظور خودت رو به روشی مرتب و واضح توضیح بده. همونطوری در قسمت شماره 1 برات توضیح دادم، استفاده کردن از جملات مبهم و نا مفهوم فقط خودت و فرد تصحیح کننده آزمون رو گیج میکنه. در واقع هیچ نمره اضافی برات به همراه نمیاره و حتی ممکنه باعث کمتر شدن نمره ات هم بشه.

درسته که تو با نوشتن جمله های نامفهوم هم ممکنه منظور جمله ات رو برسونی. اما کسی که آزمون رو تصحیح میکنه متوجه این کار شما میشه و از نمره ات کم میکنه. در مقابل این حالت اگه از جمله های زیبا و واضح استفاده کنی و منظورت رو توضیح بدی، نمره این بخش رو میگیری.

6. پایان بندی داشته باش.

نوشتن یه پایان بندی خوب یا همون نتیجه گیری، ممکنه حتی از خود متن هم مهم تر باشه. چون نوشتن این پایانبندی نشون میده که تو منظور سوال رو فهمیدی، در مورد اون موضوع متنت رو نوشتی، و متوجه چیزی که نوشتی هم شدی. حالا با نوشتن نتیجه گیری، میخوای مطلب رو کامل کنی. و این یعنی یه نوشته عالی و همه چیز تموم.

بعد از تقویت مهارت نوشتاری به چه مهارتی باید مسلط باشم؟

برای گرفتن یه نمره خوب در آیلتس باید به همه مهارت های آزمون مسلط بشی. فراموش نکن که اگه تمرین و تکرار رو در خونه و بدون وجود استادی ادامه بدی، شاید به نتیجه برسی اما این کار زمان زیادی طول میکشه. پس اگه میخوای هر چه سریع تر در آزمون آیلتس موفق بشی و به هدفت برسی، باید کلاس زبان شرکت کنی تا زیر نظر یه استاد کاربلد، نکات رو یاد بگیری و سریع تر این مسیر رو طی کنی.

چطوری یه استاد خوب پیدا کنم؟

آموزشگاه زبان سپانو، اساتید برجسته رو دست چین کرده تا بتونه بهترین خدمات رو به زبان آموزان ارائه کنه. علاوه بر این سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس تهران هستش و کلاس های آمادگی آیلتس برای افراد متقاضی آزمون برگزار میکنه.

حتی اگه احساس میکنی که سطح زبانت پایین تر از سطح آیلتس هستش، اصلا نگران نباش. چون تو میتونی با توجه به شرایط خودت در دوره های مختلف سپانو شرکت کنی و خودت و به سطح دلخواهت برسونی. مثلا اگه زمان کمی برای آموزش داری، در دوره های فشرده ما شرکت کن. یا اگه دوست داری که فقط به تقویت یک یا دو مهارت بپردازی، در کلاس های خصوصی شرکت کن.

کلاس خصوصی در سپانو

شاید برای رسیدن به سطح مورد نظرت و گرفتن مدرک آیلتس وقت زیادی داری. دراین صورت کلاس های ترمیک بهترین گزینه برای تویه و میتونی با شرکت در این کلاس ها از آموزش گروهی لذت ببری. لازمه بدونی که تمام این کلاس ها به صورت آنلاین، حضوری و هیبرید برگزار میشه تا تو رو به مدرک آیلتس برسونه.

برای ثبت نام در سپانو باید چی کار کنم؟

برای ثبت نام در دوره های آموزش انگلیسی در سپانو میتونی وارد سایت سپانو بشی و یا به مرکز سپانو در رشت مراجعه کنی. راستی سپانو انواع زبان های خارجه مثل آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی، روسی و خیلی زبان های دیگه رو هم به شما تدریس میکنه. فقط کافیه هر زمان که تصمیم گرفتی تا یه آموزش حرفه ای رو تجربه کنی، با این شماره تماس بگیر.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید