موفقیت در آزمون های زبان آلمانی

 
موفقیت در آزمون های زبان آلمانی
اگه قصد مهاجرت به یکی از کشور های آلمانی زبان رو داری، باید در آزمون زبان آلمانی موفق بشی. اینجا چند راهکار ساده برای موفقیت رو بخون.

موفق شدن در آزمون های زبان آلمانی در رشت

اگه تو فکر مهاجرت به یکی از کشورهای آلمانی زبان هستی و میخوای در یکی از این کشورها کار یا تحصیل انجام بدی، پس باید مدرک داشته باشی. چون برای پذیرفته شدن در دانشگاه یا محل کار مورد نظرت، بعد از مدارک اصلی مثل شناسنامه و پاسپورت، داشتن چنین مدرکی لازمه و ضروریه.

چطوری میتونم مدرک زبان آلمانی رو بگیرم؟

برای گرفتن مدرک زبان آلمانی، لازمه تا در یکی از آزمون های مربوطه که به این زبان برگزار میشه موفق بشی. موفق شدن در آزمون، یعنی حد نساب نمره رو دریافت کنی. اما برای دریافت چنین نمره ای تسلط به این زبان لازمه. تسلط یعنی دانش همه جانبه نسبت به مهارت های مختلف زبان آلمانی. حالا نکته اینجاست که برای چنین دانشی باید چه کار انجام بدیم؟؟

تسلط به زبان آلمانی چگونه صورت میگیرد؟

شاید تنها جواب منطقی برای این سوال، در یک کلمه باشه. تمرین، تمرین و تمرین. از اونجایی که میگن «کار نیکو کردن از پر کردن است» پس باید برای بهتر انجام دادن هر کاری، تمرین کرد. اما اگه این تمرین کردن از راه درستش صورت نگیره، به جای پیشرفت کردن، ممکنه برعکس پیش بری. اگه دوست داری چند تا روش برای تمرین کردن و آموزش بهتر یاد بگیری،  مطلب «چند راهکار ساده برای اموزش بهتر » رو بخون.

حتی فکر کردن به موفقیت احساس خوبی رو در وجود هر کسی ایجاد میکنه. اما این رو هم فراموش نکن که هیچ موفقیتی بدون تلاش نمیشه. اما قبل از هر چیز باید راه مناسب رو برای تلاش کردن پیدا کنی. توی این مطلب قراره یاد بگیری که چه مواردی میتونه بهت کمک کنه تا در این آزمون های سرنوشت ساز موفق بشی.

تسلط به همه مهارت ها:

برای گرفتن نمره مناسب در آزمون ها باید همه مهارت هات رو در کنار هم تقویت کنی. چون در صورت ضعف داشتن روی یکی از مهارت ها ممکنه در بعضی از آزمون های آلمانی رد بشی. اگه در همه مهارت ها به یک اندازه قوی یا ضعیف هستی، بهتره در دوره های ترمیک یا فشرده آلمانی شرکت کنی، تا بتونی به صورت یک اندازه در همه مهارت ها پیشرفت کنی. اما اگه در اکثر مهارت ها به اندازه کافی قوی هستی، دوره های خصوصی مناسب تویه. چون در دوره های خصوصی خودت تصمیم میگیری که چه کتابی بخونی، یا کدوم مهارتت رو تقویت کنی، چه زمانی کلاست رو برگزار کنی و ...

نمونه سوال حل کن.

بهترین راه آمادگی برای آزمون حل و تمرین کردن سوالات مشابه آزمونه. مثلا تو میتونی توی خونه چند تا مطلب آلمانی در مورد هر موضوعی بنویسی و یا اون رو به استادت نشون بدی تا اشکالاتت رو متوجه بشی. در واقع این کار یعنی شبیه سازی کردن مهارت نوشتاری آزمون. همینطور میتونی انواع مهارت های مختلف رو با خودت تمرین کنی تا سر جلسه آزمون به راحتی از پس سوالات بر بیای.

موفقیت در آزمون های زبان آلمانی

واژه نامه باش.

مهم ترین چیزی که در آموزش یک زبان وجود داره، تسلط بر واژگانه. اگه دایره لغاتت به اندازه کافی باشه، میتونی به راحتی سوالات بخش های مختلف رو حل کنی. یعنی در بخش شنیداری، صحبت ها رو بهتر متوجه میشی یا در بخش نوشتاری، متن های بهتری مینویسی. همینطور در بخش گفتاری با سرعت بهتر صحبت میکنی و نمره بهتری کسب میکنی. در حالت کلی هر چقدر که لغات آلمان بیشتری یاد بگیری، آزمون رو سریع تر و راحت تر پیش میبری.

آمادگی ذهنی برای خودت ایجاد کن.

این رو به یاد داشته باش که آزمون اتفاق عجیب و غریبی نیست. از آزمون زبان آلمانی غول بزرگی در ذهنت نساز و ازش نترس. اگه تسلط کافی و لازم به مباحث داشته باشی، موفقیت در آزمون اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست برای اینکه جلسه آزمون رو برای خودت راحت نشون بدی، مطالب رو مرور کن و در ذهن خودت اون آزمون آلمانی رو مرور کن. یا میتونی از استادت بخوای که نکته های آزمون رو برات توضیح بده. اینطوری با خیال راحت سر جلسه حاضر میشی.

از کجا استاد مسلط به زبان آلمانی و آزمون پیدا کنم؟

انتخاب استاد خوب کار هر کسی نیست. اما یه آموزشگاه مناسب و معتبر این کار رو برات انجام میده. برای آموزش زبان آلمانی، آموزشگاه سپانو رو انتخاب کن. چون سپانو تمام ویژگی های یه آموزشگاه مناسب که رو که فکرشو میکنی، داره. پس آلمانی رو در سپانو یاد بگیر.

سپانو کجاست؟

سپانو علاوه بر زبان آلمانی میتونه، انواع زبان های خارجه مثل انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی و خیلی زبان های دیگه رو هم به شما تدریس کنه. علاوه بر این سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش هم هست و تو میتونی برای آمادگی آزمون آیلتس در کلاس های مخصوص سپانو ثبت نام کنی. فقط کافیه هر زمان که تصمیم گرفتی، به سپانو مراجعه کنی یا با ما تماس بگیری.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید