آلمانی، زبانی شگفت انگیز

 
آلمانی، زبانی شگفت انگیز
چرا زبان آلمانی زبانی شگفت انگیزه؟ 6 حقیقت جالب درمورد زبان آلمانی را اینجا بخوانید. چطوری میتونم این زبان رو یادبگیرم و بهش مسلط بشم؟

 آموزش زبان آلمانی

زبان آلمانی، زبانی گسترده توی کل جهانه تا حدی که بعد از انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی به عنوان چهارمین زبان محبوب دنیا شناخته میشه. همچنین این زبان یازدهمین زبان پرکاربرد دنیاست. چون آلمانی، به عنوان زبان اول حدود 100 میلیون نفر در جهانه. علاوه بر این چندین میلیون نفر دیگه هم از این زبان به عنوان یه شیوه کلامی اقلیت استفاده میکنن. حالا به نظر شما علت این موضوع چی میتونه باشه؟ من میدونم پس بیا تا بهت بگم.

6 حقیقت جالب درمورد زبان آلمانی:

زبان آلمانی، زبان شگفت آوریه. همچنین پر از ویژگی های جالبی هستش که فقط آلمانی زبان ها و یا افرادی که به این زبان صحبت میکنن میتونن متوجه این موضوع بشن. من برات توی این مطلب چند تا از حقایق این زبان رو برات توضح میدم. اما قبل از یادگرفتن این زبان بهت پیشنهاد میکنم که این مطلب رو بخونی تا با علاقه هر چه بیشتر شروع به یادگیری کنی.

ویژگی های جالب زبان آلمانی
زبان آلمانی ویژگی های جالبی داره که فقط آلمانی زبان ها و یا افرادی که به این زبان مسلط هستن میتونن متوجه بشن.

لهجه های مختلف در زبان آلمانی

کشورهای آلمانی زبان لهجه های متفاوتی از هم دارن. یعنی تلفظ کلمات توی کشورهای مختلفی که به این زبان صحبت میکنن، متفاوته. مثلا توی لهجه اتریشی انتهای کلمات به بالا کشیده میشن. هر چند این یک تفاوت خیلی کم و ظریفه. اما لهجه آلمانی سوئیسی کاملاً با این ها متفاوته. یعنی با اینکه تفاوت واژگانی در این گویش زیاد به چشم میخوره اما چیزی که بیشتر ازاین قابل توجه هستش، تمایل زیاد به کشیدن کلمات به سمت بالاست. اگه قراره که به یکی از این کشورها مهاجرت کنین یا علاقمند هستین که بیشتر با این گویش‌ها آشنا بشید، بایدفیلم‌هایی رو نگاه کنید که در اون افراد بومی به گویش خودشون صحبت می‌کنن.

کلمات مرکب :

خیلی از افراد معتقدن که این زبان مملوء از کلمات پیوند دهنده اس. یعنی با ترکیب کردن دو واژه، یه کلمه جدید ساخته میشه. مثل کلمه  Fahrräder که به معنی دوچرخه اس. البته این کلمات مرکب در آلمانی فقط در اسم‌ها وجود نداره بلکه این اصل در مورد فعل‌ها هم صدق می‌کنه. ساختن این افعال سخت تر و پیچیده تر از اسم هاست. به خاطر همین از این دست فعل ها کمتر دیده میشه.

حرف خاص:

خیلی از زبان های اروپایی از الفبای لاتین استفاده میکنن. یا چند حرف کمتر و بیشتر دارن و یا لهجه‌ها یا نشانه‌های آهنگی خاصی در اون ها وجود داره. اما زبان آلمانی تنها زبانیه که یه حرف مخصوص داره. استست (Eszett) همان حرف اضافه اس که شبیه حرف B است و به صورت ß نوشته میشه. اما باید دقت کنین که مثل حرف بتا تلفظ نمیشه.این حرف در زبان انگلیسی وجود نداره اما جای نگرانی نیست، چون این حرف با دوتا s جایگزین میشه و در کلمات معنای یکسانی داره. اما این دو زبان ارتباط نزدیکی باهم دارن و خیلی از کلمات توی این دوتا زبان مشابه هم هستن.

حرف مشابه، صدای متفاوت

اگه حتی زبان آلمانی رو تا سطح ابتدایی هم خونده باشین، متوجه این موضوع شدین. مثلا یکی از معروف ترین نمونه ها هم w هستش که شبیه حرف v تلفظ میشه. یعنی حرف v شبیه f تلفظ میشه. همچنین حرف Z به صورت ts تلفظ میشه. یکی دیگه از این موارد حرف s است که باتوجه به اینکه چه حرفی درکنارش قرار بگیره، میتونه به صورت s ،z یا sh تلفظ بشه. حرف g هم به چند صورت مختلف بیان میشه . البته بستگی به این داره که کجای کلمه باشه. شما با تمرین و تکرار چند کلمه میتونین کلمات دیگه رو تشخیص بدین و یاد بگیرین.

میخوام بگم چرا؟؟

جالبه بدونین شش روش برای گفتن "چرا" وجود داره. سه روش اول، در اصل قابل تعویض هستن و فقط معناشون کمی با هم متفاوته. Warum برای ابراز انگیزه اس. اما  Wieso برای بیان علت مورد استفاده قرار میگیره و بیشتر هم معنی عبارت‌هایی مثل "اخه چرا؟" و "چه طور ممکنه؟" رو میده. از این کلمه بیشتر در حالت گفتاری استفاده میشه. کلمه Weshalb برای اینکه هدف و جزئیات اضافی چیزی رو بپرسیم، استفاده میشه اما کمی قدیمی‌تره.

Wofür به طور کلی به معنای "برای چه" هستش ولی  Wozu معنی "به چه دلیل" رو میده. پس میتونیم این دو کلمه رو در بعضی جملات جابه جا کنیم. در نهایت Weswegen به معنی "به خاطر آنچه" هستش.

سوال پرسیدن در زبان آلمانی
شش روش برای گفتن "چرا" در زبان آلمانی وجود داره.

آلمانی، زبان شاعران و متفکران:

نویسندگان، موسیقی دانان و فیلسوفان آلمانی زیاد و مشهوری توی دنیا وجود داره. به خاطر همین تعجب آور نیست اگه این زبان رو "زبان شاعران و متفکران" نامگذاری کنیم. بسیاری از دانشمندان بزرگ قرن‌های هجدهم، نوزدهم و بیستم مثل گوته، نیچه و کانت هم آلمانی بودن. البته نویسندگان معاصری هم مثل سلان (Celan)، الزه لاسکر شولر (Else Lasker-Schüler)، ارپنبک (Erpenbeck) و گراس (Grass) هم این ادعا رو ثابت میکنن.

میخوام آلمانی یاد بگیرم. باید چی کار کنم؟

زبان آلمانی، پر از ویژگی های شگفت انگیزیه که شما فقط با یادگرفتن این زبان میتونین متوجه این موضوع بشین. اگه دوست داری این زبان رو یاد بگیری و یا ادامه بدی بهت پیشنهاد میکنم که به آموزشگاه سپانو مراجعه کنی.

سپانو کجاست؟

 سپانو یه آموزشگاه زبان توی شمال کشوره که میتونه هر زبانی رو به شما آموزش بده. پس هر موقع تصمیم به یادگرفتن زبان آلمانی گرفتین میتونین با خیال راحت به ما مراجعه کنین و توی کلاس های ما ثبت نام کنین. شما توی سپانو میتونین انواع زبان ها از جمله آلمانی، ترکی استانبولی، انگلیسی، روسی، فرانسوی و حتی زبان های دیگه رو یادبگیرین. همچنین سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش هم هست و شما میتونین برای شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس به ما مراجعه کنین.

اما قبل از ثبت نام میتونین با این شماره تماس بگیری و سوالاتتون رو در مورد کلاس ها از ما بپرسین.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید