همه چیز درمورد آزمون تومر _ آموزش ترکی استانبولی در رشت

 
همه چیز درمورد آزمون تومر _ آموزش ترکی استانبولی در رشت
آزمون تومر بخش هایی مختلفی داره وقبولی شما به نمره دریافتی تون، بستگی داره. قبل از شرکت در آزمون، زبان ترکی استانبولی را در سپانو بیاموزید.

آزمون تومر چیست؟

شاید یه زمانی تصور نمی کردین که باید برای مهاجرت و تحصیل به کشوری که اینقدر به ما نزدیکه و همسایه ماست، لازم باشه تا مدرک بگیرین. مدرکی که اینقدر مهمه و برای قبول شدن توی آزمونش که همون آزمون تومر هستش باید کلی درس بخونین تا مسلط بشین. مگه این آزمون چجور آزمونیه و چه بخش هایی داره؟ بیا تا بهت بگم.

تومر، آزمونی بین المللی:

آزمون تومر، آزمونی بین المللی برای زبان ترکی استانبولی هستش. این آزمون برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشور ترکیه رو دارن، لازم و ضروریه. در واقع یکی از شرایط قبولی در دانشگاه های ترک زبان کشور ترکیه، داشتن مدرک تومر هستش. پس اگه قراره به ترکیه بری و اونجا درس بخونی و کار پیدا کنی، با من همراه باش.

انواع مدارک آزمون تومر:

مدارک این آزمون به دو نوع سرتیفیکا Sertifika و دیپلما Diploma تقسیم میشه. مدرک سرتیفیکا شامل دریافت سرتیفیکیت سطح مقدماتی A2، سطح متوسط B2 و سطح پیشرفته C1 هستش و فقط 2 سال اعتبار داره. اما اگه مدرک دیپلما رو داشته باشین، یعنی مهارت کامل زبان ترکی استانبولی رو دارین و اعتبار این مدرک شما مادام العمره و محدودیت زمانی نداره.

آزمون تومر
اگه قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به ترکیه رو دارین، لازمه که مدرک آزمون تومر رو داشته باشین.

نمره این آزمون در چهار سطح دسته بندی میشه. اگه کسی نمره 50 تا 59 رو توی این آزمون بگیره، یعنی میتونه مدرک سطح A2 رو بگیره. اما اگه نمره 60 تا 65 دریافت کنه، موفق به دریافت مدرک سطح B1 آزمون تومر شده.
زمانی که فرد مجموعا نمره 66 تا 70بگیره، یعنی مدرک سطح B2 رو در این آزمون دریافت کرده. و در نهایت اگه کسی نمره بین 71 تا 100گرفته باشه، مدرک سطح C1 رو در اختیار داره. فردی که در آزمون تومر شرکت کنه و نمره زیر 50 بگیره، مدرک هیچ سطحی از تومر رو دریافت نمیکنه. یعنی سطحش از سطح معمول خیلی پایین تره و برای گرفتن مدرک باید دوباره آزمون بده.

تحصیل با مدرک تومر:

لازمه بدونین که هر دانشگاهی با توجه به شرایط خودش سطح های مختلف این آزمون رو از افراد درخواست میکنه. پس نمره و مدرکی که شما برای هر دانشگاهی لازم دارین، عدد مشخصیه و باید این اطلاعات رو از همون دانشگاه بپرسین. اما در حالت کلی برای اخذ پذیرش تحصیلی توی دانشگاه های ترکیه، و ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا حداقل باید مدرک سطح B2 رو داشته باشین. البته اگه قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی و زبان انگلیسی ترکیه رو دارین، باید بدونین که احتیاجی به گرفتن این مدرک نیست. ولی باید مدرک معتبری که بین المللی باشه مثل مدرک آیلتس رو برای تحصیل توی مقطع ارشد و دکتری ارائه بدین.

پس اگه فکر میکنین که زبان انگلیسی تون در حد بالایی قرار داره میتونین به آموزشگاه سپانو مراجعه کنین و توی کلاس های آمادگی آیلتس شرکت کنین. اینطوری میتونین یه نمره عالی توی آزمون آیلتس بگیرین. چون سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش هستش و به شما برای طی کردن این مسیر کمک میکنه.

اشتغال با مدرک تومر:

اگه شما هم مثل بعضی از افراد قصد تحصیل ندارید و فقط برای اشتغال به ترکیه مهاجرت میکنین، باید در کنار رزومه تون، مدرک تومر رو هم به کارفرما ارائه کنین. حواستون باشه که حتی موقع تحصیل به این کشور هم، باید به فکر پیدا کردن کار و کسب درآمد باشین. چون شما فقط با تحصیل کردن نمیتونین زندگیتونو بچرخونین. پس اگه قراره برای تحصیل به ترکیه مهاجرت کنی هم شرایط همینطوریه. یعنی در این صورت، داشتن مدرک هم برای تحصیل و هم اشتغال به کارتون میاد.

سطوح مختلف آزمون:

این آزمون 4 سطح مختلف دارد. ( سطح مقدماتی، سطح متوسطه، سطح بالا که شامل متوسطه و پیشرفته میشه). در پایان هر دوره فردی که آزمون میده باید نمره قابل قبول رو بگیره تا بتونه به سطح بعدی بره. این آزمون نهایی که در پایان هر دوره از افراد گرفته میشه، چهار مهارت مختلف رو می سنجه. اگه کسی نتونه یکی از مهارت های سطح مورد نظر رو پاس کنه، باید امتحان جبرانی بده. و اگه دو تا از مهارت ها رو رد بشه، باید کل اون دوره رو دوباره تکرار کنه.

شرکت در آزمون تومر
مدرک آزمون تومر سطوح مختلفی داره و شما لازمه تا با توجه به دانشگاه مورد نظرتون، نمره اون سطح رو به دست بیارین.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون تومر:

شما برای شرکت در این آزمون باید دوقطعه عکس رنگی، پاسپورت و شناسنامه ای که به زبان ترکی استانبولی ترجمه شده باشه رو لازم دارین. بعد باید هزینه آزمون رو بپردازین. هزینه شرکت توی آزمون نوع دیپلوما قدری از نوع سرتیفیکا بیشتره. اما مهم ترین چیزی که برای شرکت کردن توی این آزمون لازمه که داشته باشین، دانش زبان ترکی استانبولیه. البته این دانش رو باید از مدت ها قبل تمرین کرده باشین تا بهش مسلط بشین. برای یادگرفتن زبان ترکی استانبولی، موفق شدن در آزمون و رسیدن به هدف نهایی تون باید توی کلاس های آموزش زبان و کلاس های آمادگی آزمون شرکت کنین.

کجا کلاس ثبت نام کنم؟؟

برای شرکت کردن توی این چنین کلاس هایی باید به یه آموزشگاه معتبر مراجعه کنی. آموزشگاهی که بتونه آموزش رو براتون راحت تر و لذت بخش تر کنه. اما قبل از شرکت کردن توی کلاس ها باید بدونی که این کلاس ها به تنهایی نمیتونه بهت کمک کنه و تو رو به مقصدت برسونه. تمرین و تلاش در کنار این کلاس هاست که نتیجه میده پس هیچوقت تمرین کردن توی خونه رو از یاد نبر. حالا که تصمیم گرفتی تلاش کنی، دیگه برای ثبت نام توی کلاس ها خیالت راحت باشه. چون میتونی این کار رو به سپانو بسپری.

سپانو کجاست؟

سپانو یه آموزشگاه توی استان گیلان و شهر رشت هستش که بهت برای یادگرفتن انواع زبان ها کمک میکنه. پس اگه در شهر رشت و یا هر جای استان گیلان زندگی میکنی، برای آموزش ترمی استانبولی به سپانو مراجعه کن. تو توی سپانو میتونی علاوه بر زبان ترکی استانبولی زبان های دیگه ای هم مثل آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و …. رو آموزش ببینی و ازیادگرفتن زبان لذت ببری. پس هر زمان که تصمیم به ثبت نام گرفتی میتونی به سپانو مراجعه کنی و یا با این شماره تماس بگیری. اگه سوالی هم درمورد کلاس ها داری، ما پاسخگو هستیم.

33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی به این شماره توی واتس اپ پیام بدی و سوالاتت رو از ما بپرسی. 09215231719 و  یا اینجا کلیک کنی و مستقیما با ما در واتس اپ صحبت کنی.

یادت نره که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو رو هم دنبال کنی تا از اخبار ما با خبر بشی.

پس اگه دوست داری اطلاعات بیشتری از ما داشته باشی اینجا کلیک کن و وارد سایت ما شو.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید