دروس و منابع آنلاین رایگان برای یادگیری زبان آلمانی

 
دروس و منابع آنلاین رایگان برای یادگیری زبان آلمانی
یکی از سخت ترین جنبه های یادگیری زبان ، درک چیزایی هستنش که گفته میشه. بهترین راه برای بهبود زبان تمرینه. به همین دلیله که استفاده از دروس و منابع زبان مفید هستش ، بنابراین می تونین هرچه بیشتر به زبان خارجی گوش کنین و تمرین کنین.

با توجه به این ، ما لیست گسترده ای از منابع و دوره ها رو تو پنج دسته ترتیب دادیم:

دروس زبان آلمانی: با این درس ها می تونین زبانو تو یه محیط ساخت یافته گوش کنین. زبان آموزان پیشرفته تر هم می تونن از درسهاشون برای بهبود مهارت گوش دادن استفاده کنن.

فیلم های زبان آلمانی: فیلم ها به شما تو درک زبان بدن کمک می کنن. نشانه های بصری مفید هستن مخصوصا وقتی که به طور کامل متوجه نمیشین چی میگن.

پادکست ها و رادیو: گوش دادن به پادکست ها و رادیو باعث میشه دانش شما در مورد طیف وسیعی از موضوعات ملی فعلی تا ظرافت های طنز زبانی گسترش یابد.

موسیقی: موسیقی بینش خلاقانه زبانی شمارو افزایش میده.    

اخبار: مجریان خبر به زبان آلمانی استاندارد صحبت می کنن. گوش دادن به این خبرها ، شما را در معرض زبان رسمی قرار می ده و از وقایع جاری که تو کشورهای دیگه اتفاق میوفته باخبر میکنه. این به مهارت های مکالمه شما خیلی کمک می کنه.

مهم نیست که سطح زبانی شما چقدره ، همیشه یه منبع زبانی که برای شما مفید باشه پیدا میکنین!

دروس رایگان آنلاین

شمار زیادی از درس های ویدئویی برای انتخاب وجود داره. بعضی بسیار ساختار یافته و بعضی دیگشون رویکردی طنزآمیز دارن. همه اونا منابع عالی برای بهبود مهارت های گوش دادن شما هستن. در اینجا چند موردشو آوردیم:

Easy German: یه سری مصاحبه که به زبان بومیه و تو خیابونا انجام میشه. این نوع برنامه ها دارای فیلم هایی به زبان های بومی هستن که از یه قالب پیروی می کنن.

آلمانی در سه دقیقه: این یه سریال هشت قسمتس که اصول رفتار در زبان آلمانی را به شما آموزش می ده.

Deutsch für Euch: Katja  اهل جنوب آلمانه و می خواد شادی رو به یادگیری یه زبان برگردونه. اینا درس های خوبی برای مبتدی ها هستن. Katja موضوعات را از سلام و ساختار جمله ، تا سوگند به زبان آلمانی رو پوشش می ده! این قسمت ها به زبان انگلیسی نیز ارائه میشه.

آلمانی خود را دریافت کنید: "Meister Lensnsr" هر چهارشنبه ، جمعه و یکشنبه فیلم های جالب ، شوخ طبع و زیبا را آپلود می کنه. موضوعات مختلفی برای انتخاب وجود داره. علاوه بر آلمانی برای مبتدیان ، فیلم هایی از اشعار آلمانی ، افسانه ها و زبان عامیانه وجود داره. میستر لنزنر همچنین فیلم هایی از اجاره شخصی ، مانند محروم کردن ترول ها و فیلم های سفر خود به خارج از کشور ، ایجاد می کنه. فیلم ها یا ترکیبی از آلمانی و انگلیسی هستن یا کاملاً به زبان آلمانی فیلم برداری شدن.

باهوش آلمانی: معلم مایکل اشمیتز معتقده که شما توانایی یادگیری زبان آلمانی پایه را در سی روز دارین. کانال وی دارای یه دوره ویدیوی رایگان آنلاین برای یادگیری سطح A1 آلمانیه.

فیلم و تلویزیون آلمانی کانال ها و سریال های YouTube آلمانی

این کانال های YouTube آلمانی بینش فرهنگی عالی در زندگی در آلمان ارائه می دن.

GERMAN-NESS: این نمایش وب که به عنوان "راهنمای جایگزین شهر" شناخته می شه ، سعی در کشف زیبایی و منحصر به فرد بودن هر شهر آلمان داره. این سریال در سال 2015 آغاز شده و هر هفته یک فیلم جدید بارگذاری میشه.

Jojo sucht das Glück: "جوجو به دنبال خوشبختی" همان سریال های وب در حال اجرا است که به طور خاص برای شرکت های تلویزیونی آلمانی Deutsche Welle برای زبان آموزان ایجاد شده. این نمایش پس از زندگی در کلن ، دختری برزیلی به نام جوجو را دنبال می کنه.

Bravo 5: این یک سریال 11 قسمتی از سال 2012 هستش. این نمایش به دنبال اسارت سه سرباز نیروهای ویژه آلمانیه که احضار شدن برای تحقیق در مورد ماموریت ناکام در افغانستان ، که هفده غیرنظامی کشته برجای گذاشت.

زندگی مبادله: این یک مجموعه وب انیمیشن هستش که زندگی دو مرد بیست و هفت ساله پیرو را دنبال می کنه. یکی آلمانی و دیگری زلاندر جدید. این سری ترکیبی از آلمانی و انگلیسی هستنش که برای افراد مبتدی مناسبه.

گپ تصویری زنده به زبان آلمانی

توصیه میشه که در اسرع وقت امتحان کنین. به طور ایده آل از روز اول شروع به یادگیری میکنین.

شما می تونین از هر یک از این برنامه ها برای گفتگو با گویشوران آلمانی بومی  تو هر نقطه دنیا استفاده کنین.

برخی منابع عالی برای گپ ویدیویی عبارتند از:

Skype: این برنامه کاربردی برای برقراری تماس آنلاین ویدیوییه. اگر ضبط تماس Skype eCamm برای Mac یا Pamela را در ویندوز بارگیری کنین، می تونین مکالمات خودتونو ضبط کنین تا بعدا بررسی کنین.

Periscope: این یک سرویس ویدیویی استریم هستش که هرکسی می تونه از اون برای پخش فیلم های زنده به دنبال کنندگان خود استفاده کنه. می تونین فیلم هایی از سراسر جهان از جمله آلمان ، اتریش و سوئیس جستجو کنین.

Apple FaceTime: اگر شما و شریک مکالمه خود دستگاه های اپل دارین می تونین با استفاده از نرم افزار FaceTime به صورت رایگان تماس بگیرین.

Google Hangouts: البته Google دارای سیستم تماس صوتی و تصویری است که می تونین برای گپ زدن با یک دوست از اون استفاده کنین یا خودتونو به صورت زنده از طریق اینترنت پخش کنین!

برای استفاده بیشتر از این منابع باید شرکای زبانی پیدا کنین. italki بهترین مکان برای یافتن هزاران شریک مکالمه آلمانی ، معلمان حرفه ای و آموزگاران غیر رسمی هستش.

نحوه تماشای تلویزیون آلمانی آنلاین

بسیاری از کانالهای آلمانی برای پخش آنلاین در دسترس هستن.

Das Erste: داس ارست اولین پخش کننده عمومی آلمانه. این برنامه دارای طیف وسیعی از نمایش آنلاینه (اخبار ، ورزش و حتی اپرا سواپ)!

sat: 3sat یکی دیگه از مجریان عمومی هستش و مستندهای فرهنگی رو پخش می کنه. بسته به آنچه مشاهده می کنین ، برنامه نویسی به زبان آلمانی یا اتریشیه. اگر علاقمند به درک بهتر لهجه‌های مختلف در کشورهای آلمانی زبان هستین ، یه منبع عالیه. ممکنه برای تماشای این کانال به یک VPN احتیاج داشته باشین.

Sesamstrasse: این یک منبع یادگیری تعاملیه ، که شامل فیلم های کلاسیک از نسخه آلمانی خیابان Sesame هستش. الفبای آلمانی رو یاد بگیرین ، سیب را با GrafZahl بشمارین یا با Ernie و Bert با "Magst du mich؟" بخونین.

Verbotene Liebe: Verbotene Liebe یا "عشق ممنوعه" یک اپیزود آلمانی است که از اواسط دهه 1990 شروع به پخش شد. این نمایش در حوالی دوسلدورف و کلن تنظیم شده و روی دو خانواده متمرکز شده: خانواده انستن و طبقه متوسط خانواده برندر. داستان های اون طنز و عجیب و غریب هستش. متأسفانه مدتی قبل به دلیل افت درجه بندی لغو شد ، اما بیش از 4000 قسمت در طول بیست سال گذشته پخش شد. این سریال مطالب کافی برای هر زبان آموز آلمانی رو داره.

Streema: Streema پیوندهایی را برای کانال های تلویزیونی زنده آلمانی در سراسر وب داره. همچنین سعی کنین کانال های اتریشی و آلمانی-سوئیس رو جستجو کنین.

فیلم های آلمانی تماشا کنین

تماشای فیلم های آلمانی یکی از راه های انتخاب عامیانه هستش.

در اینجا چند وب سایت برای تماشای فیلم های آلمانی آوردیم:

The Vore: این صفحه به مجموعه ای از فیلم هایی زبان آلمانی که از نظر قانونی قابل مشاهده هستن پیوند داره.

SBS: SBS کانال پخش چند فرهنگی و چند زبانه استرالیاست، که فیلم ها را به زبان های مختلف پخش می کنه.

XMovies8: XMovies8 فیلم های آلمانی زبانی که در سایت هایی مانند YouTube ارسال شدن رو به نمایش میذاره.

منابع آلمانی: اخبار

مجریان اخبار و روزنامه نگاران معمولاً تلفظ واضح دارن و همین امر باعث میشه  کانال های خبری منبع خوبی برای بهبود مهارت گوش دادن شما هستن. همچنین شما را در موضوعات ملی و بین المللی به روز می کنن.

Deutsche Welle: این کانال پخش کننده اخبار بین المللی آلمانه و تلویزیون رو به زبان های مختلف از جمله آلمانی پخش می کنه.

Slowly Spoken News: دویچه وله همچنین پادکست های خبری دوشنبه تا جمعه به زبان آلمانی رو ارائه می ده که به آرامی و واضح صحبت میشه. هر ضبط همراه با متن هستش که می تونین هنگام گوش دادن به ضبط صدا ، اونارو بخونین.

B5 Aktuell: B5 Aktuell یک ایستگاه رادیویی مبتنی بر خبر هستش که می تونین بصورت آنلاین نگاه کنین.

Deutschlandfunk: این یک رادیو تلویزیونی با اخبار عمومیه که با تأکید بر امور فرهنگی پخش میشه.

NDR: پخش کننده آلمانی که در شمال مستقره. اگر در به دست آوردن دامنه وسیعی از طیف گسترده ای از اخبار آلمان مشتتاقین ، گوش دادن به این کانال ایده آله.

رادیو آلمان

علایق شما(ورزش ، کمدی ، ژانر خاصی از موسیقی و...) مطمئناً یک ایستگاه رادیویی آلمانی وجود داره که به اون موضوع اختصاص داده بشه. رادیو از شهر به شهر دیگر بسیار متفاوته.

Deutschland.fm: یک فهرست آنلاین برای ایستگاه های رادیویی در سراسر آلمان.

Listenlive.eu Listenlive.eu لیستی از رادیو آنلاین از سراسر آلمان داره که یادداشت های دیگری درباره نوع موسیقی در هر ایستگاه داره.

Deutsche Welle: این شرکت دارای یک کتابخانه غول پیکر رسانه ای آنلاینه با برنامه های فرهنگی ، موسیقی ، پادکست های یادگیری زبان و اخبار ، برای هر زبان آموز که مشتاقه یادگیریه زبانه.

FluxFM: یک ایستگاه رادیویی برای همه طرفداران سرخپوشان مستقل.

رادیوی Klassik: موسیقی معاصر. این ایستگاه رادیویی طیف وسیعی از موسیقی کلاسیک رو ارائه می ده.

موسیقی آلمانی

 آنجا که لغات کم می آورند، موسیقی تنها راه گویاست. - هانس کریستین اندرسن

در سراسر کشورها و فرهنگ ها ، مردم به موسیقی متوسل میشن تا به اونا تو بیان کلماتی که اغلب در گفتنشون مشکل دارن کمک کنن.

لیست پخش موسیقی آلمانی نه تنها مهارت های گوش دادنتونو بهبود می بخشه بلکه بینشی بی نظیر از فرهنگ و دیدگاه های افراد بومی این زبانو به شما می ده.

Last.fm German: این سایت موسیقی محبوب آلمانی را توصیه می کنیم. به شما امکان می ده پرونده های mp3 رو بارگیری کنین.

Surf Music: Surf Music یک دایرکتوری آنلاین رادیویی آلمانیه. این لیست دارای ایستگاه هایی در سراسر آلمان و همچنین در سراسر جهانه.

Spotify: از Spotify برای جستجوی نمودارهای 100 Single Top آلمان استفاده کنین که ترکیبی از آهنگ های انگلیسی و آلمانی رو در اختیار شما قرار می ده.

8tracks German Playlist: سایتی که افراد می تونن لیست های پخش آلمانی رو برای بارگذاری خود ایجاد کنن.

پادکست های آلمانی

پادکست ها یه منبع عالی برای زبان آموزا هستن. این امر به این دلیله که اونا شما رو مجبور می کنن مهارت شنیداری خود را بهبود بدین.

پادکست های زیر به زبان آموزان زبان آلمانی توصیه میشه.

GermanPod101: دروس جامع آلمانی برای کلیه سطوح مهارت.

Cafe Break German: آلمانی را از طریق قسمت های کوتاه پادکست Cafe Break German یاد بگیرین.

Slack German Podcast: Annik Rubens نام مستعار روزنامه نگار ساکن مونیخ هستش. این پادکست در مورد زندگی روزمره تو آلمانه که به عنوان سرگرمی ایجاد شده. Slow German دارای ویدئویی برای مبتدیان هستش که به زبان انگلیسی ارائه شده ، و توضیحاتی در مورد عبارات و کلمات مهم آلمانی ارائه میشه. همچنین قسمت هایی که به زبان آلمانی روایت میشه با سرعت بسیار کندی هستش تا زبان آموزان بتونن اونو درک کنن.

Deutsch – Warum Nicht: این دوره صوتی داستان یک دانشجوی روزنامه نگاری به نام آندریاس رو نشان می ده که در یک هتل کار می کنه. این دوره برای پوشش A1-B1 CEFRL ساخته شده  و برای هر دو سطح مبتدی و پیشرفته هستش.

Survival Phrases German: این پادکست به منظور ارائه سطح پایه آلمانی به افرادی که به کشورهای آلمانی زبان سفر می کنن فراهم شده.

Radio D: خبرنگاران "رادیو D" پائولا و فیلیپ برای تحقیق در مورد موارد عجیب به آلمان سفر می کنن. هر قسمت سرگرم کنندس ، شامل دو کارآگاه آلمانی زبان ، یه راوی انگلیسی و جلوه های صوتی سرگرم کننده زیادی داره.

hr3: طنز آلمانی در نگاه اول کاملاً گیج کننده به نظر میرسه. گوش دادن به پادکست کمدی hr3 ، درک بهتری از طنز آلمانی به شما ارائه می ده.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید