چرا برنامه های تلویزیونی آلمانی منابع خوبی برای یادگیری زبان هستن؟

 
چرا برنامه های تلویزیونی آلمانی منابع خوبی برای یادگیری زبان هستن؟
بنظر شما برنامه های تلویزیونی تا چه حد روی یادگیری زبان آلمانی تاثیر میذارن؟ یادگیری زبان همیشه دشواری های خودشو داشته اما منابعی هم وجود دارن که میتونن سرعت یادگیریو بالا ببرن. مسلما تماشای فیلم و سریال و برنامه های تلویزیونی راه بسیار خوبی برای بهبود مهارت زبانیه و خوبیه این قضیه اینه که شما میتونین با توجه به سلیقتون برنامه مورد نظرتونو انتخاب و تماشا کنین.

برای یادگیری زبان آلمانی راه های زیادی هست با این حال برای اینکه بتونین آلمانیو خوب و مثل یه نیتیو آلمانی زبان صحبت کنین بهترین کار اینه که اونو از منابع درست و قابل اعتماد یاد بگیرین. یکی از منابع معتبر و درست برای یادگیری ، معمولا برنامه های تلویزیونی خود منطقه هستش. چون این برنامه ها تو خود آلمان ساخته میشن و مجری و بازیگرای اونا آلمانی زبان های نیتیو هستن ،  بنابراین مکالمه و صحبت کردن اونا قابل اعتمادترین نوع آلمانیه.

هر کشوری نمایش های تلویزیونی تو ژانرهای مختلف از جمله: درام ، جنایی ، کمدی ، علمی تخیلی ، آشپزی ، طبیعت و... تولید میکنه. آلمان هم کشوریست که تو ساخت برنامه های تلویزیونی خوب ، که به یادگیری زبان آلمانی نیز کمک میکنه مهارت پیدا کرده. با تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم های آلمانی ، هم خودتونو با یه تفریح سالم سرگرم کردین هم میتونین به یادگیری این زبان مشغول بشین. این نوع یادگیری مزیت های خوبی برای زبان آموزان تو مقاتع مختلف داره.

یادگیری آلمانی از طریق برنامه های تلویزیونی یکی از موثرترین استراتژی ها و منابع هستن

فکر میکنین غیرممکنه؟ خب راستش یادگیری با تلویزیون و پاکدست ها و نمایش های رادیویی نتایج خوبی داره. استفاده از منابع مشابه هم تاثیر خوبی تو یادگیریتون میذاره و هم از خسته کننده شدن یادگیری کم میکنه. تمرین کردن با این روش کم کم باعث میشه تا تو برنامه های روزانتون جا بیوفته ، یعنی تبدیل به عادت روزانه میشه.

برنامه هایی که تماشا میکنیم باید در چه سطحی باشن؟

بسته به میزان سطح خودتون ، سطح برنامه ها رو انتخاب کنین تا بتونین راحت تر درکشون کنین و یادگیری موثرتری داشته باشین.

از طریق نمایش ها سطح لیسینگ خودتونو بالا ببرین

گوش دادن و تماشای فشرده ، به زبان آموزان کمک میکنه تا درک بهتری تو لیسینینگ پیدا کنن. شما باید از منابعتون استفاده کنین و عمیق تر کار کنین و با نمایش هایی که تو سطح خودتون هستن و راحت تر اونارو درک میکنین بیشتر تمرین کنین و براشون برنامه و هدف بچینین. برنامه ای رو انتخاب کنین که خودتونم ازش لذت میبرین تا یادگیری براتون شیرین تر بشه. درواقع شما باید طوری تمرین کنین که ورودی ها براتون قابل فهم باشه و بتونین راحت تمرین کنین نه اینکه تمرینو برا خودتون خسته کننده کنین.

درواقع سرعت آهسته تر و واژگان آسان تر مفیدتره و تاثیرشم بیشتره. دونستن واژگان بیشتر بهتون کمک میکنه تا دستور زبان آلمانی را بطور طبیعی جذب کنین.

چطور نمایشیو که دوس داریم پیدا کنیم؟

فیلم ها و کتاب های هری پاتر تقریبا به تمام زبان های دنیا ترجمه شده و کمتر کسی وجود داره که این داستانو ندیده و نخونده باشه. اینجور برنامه ها که هم معروف هستن و هم جذاب و هم تو دیالوگاشون از سطح مناسب زبانی استفاده میکنن خیلی مناسبن. ضمن یادگیری ، از تماشای یه داستان خوب لذت ببرین و چی لذت بخش تر از یه داستان جذابه دنباله داره؟

آلمانی که تو برنامه های تلویزیونی استفاده میشه قابل اعتماده؟

همونطور که گفتیم ، زبان آلمانی که تو فیلم ها و برنامه ها استفاده میشه ، درست ترین و صحیح ترین نوعشه ، چون توسط خوده آلمانی زبان ها صحبت شده. پس با دیدن این برنامه ها شما مطمئن میشین که چیزیو که یاد گرفتین ، زبان بروز و مورد استفاده آلمانی زباناست.

اما این دو نکترو فراموش نکنین:

باید مواظب باشین که لهجه آلمانیو از زبان های دیگه (هندی ، انگلیسی و...) تشخیص بدین چون تو بعضی فیلما و برنامه ها ممکنه از دو یا چند زبان هم استفاده بشه.

بهترین ژانر فیلم و برنامه برای یادگیری زبان ، فیلمای درام و خانوادگیه ، چون بقیه ژانرا (جنگی ، ترسناک و...) ممکنه مناسب نباشن چون توشون از کلماته تخصصی استفاده میشه.

آشنایی با حرکات صورت و نحوه صحبت کردن

تو فیلما و برنامه های تلویزیونی ، بازیگرا و مجریا تو حالات مختلفی از خشم ، خوشحالی ، تعجب ، غم و... صحبا میکنن. نحوه و چگونگی مکالمه تو این حالات متفاوته و آهنگ و تن صداها نیز فرق میکنن. فقط دقت کنین که این تفاوت ها تو هر زبانی متفاوته ، پس با دیدن این فیلما و برنامه ها و مشاهده حالات صورت فرد و نحوه صحبت کردنشون ، یاد میگیرین که چجوری متناسب با حس و حالاته خودتون ،  آهنگ صداتونو تغییر بدین.

فیلما و برنامه های تلویزیونی و اهمیت استفاده از زیرنویس ها

اگه تازه شروع به یادگیری زبان کردین ، استفاده از زیرنویس کمک بزرگی بهتون میکنه. با گوش دادن به مکالمات و همزمان دیدن زیرنویس ها بطور همزمان  زبانتونو تقویت کنین. اما هواستون باشه که زیرنویس حتما به زبان آلمانی باشه.

تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی ، تفریحی که منجر به یادگیری میشه

تماشای فیلم معمولا یه تفریح سالم به حساب میاد و تماشای فیلم و برنامه تلویزیون واقعا لذت بخشه. بنابراین ، با تماشای فیلم هم زبان یاد میگیرین هم تشویق میشین تا بیشتر فیلم ببینین.

از اصطلاحات زیاد تو برنامه ها استفاده میشه

فیلم ها  و برنامه های تلویزیونی یکی از منابع اصلی یادگیری زبان آلمانیه که توشون از اصطلاحات روزمره استفاده میکنن. این اصطلاحات تو ذهنتون باقی میمونه و استفاده از اونارو براتون راحت تر میکنه.

لغات جدید و عباراتو یادداشت کنین

یکم که از تماشای برنامه هاتون گذشت ، اونارو تو حالت مطالعه تماشا کنین. یه بار فیلمو نگاه کنین و زیرنویس آلمانیو روشن کنین. هر کلمه و عبارتی که بلد نیستین یادداشت کنین. حالا تو دیکشنری پیداشون کنین. حداقل تو هربرنامه میتونین 20 لغت جدید و 10 عبارت جدید یاد بگیرین و همیشه میتونین به یادداشت هاتون مراجعه کنین و اونارو دوباره بخونین. برای بهبود تلفظتونم میتونین همزمان با برنامه ، لغاتو تکرار کنین.

بعد از چندبار تماشا و تمرین برنامه میتونین زیرنویسو بردارین و ببینین که تا چه حد مهارتاتون رشد کرده. مهم نیست اگه نتونین بطور کامل درک کنین همین که نکته های مهم و اصل موضوعو بفهمین کفایت میکنه.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونیو تو کلاس و همراه با معلمین یا مدرسینتون دوباره تماشا کنین

برای رفتن به مرحله بعد ، برنامه ها رو با یه شریک زبانی مثل معلمتون ببینین تا مطمئن شین که اونارو درست متوجه شدین یا که ایراد دارین.

همیشه برای درک کردن بهتره ظرایف فرهنگی فیلم یا اینکه چرا کاراکترها کارهای خاصی  میکنن که ما متوجه نمیشیم ، از معلمتون سوال کنین و کمک بگیرین.

از معلمتون برای شفاف سازی عبارات و لحجه ها کمک بگیرین.

از معلمتون بخواین که به زبان آلمانی از قسمت های مختلف فیلم ازتون سوال بپرسه و شما هم سعی کنین جواب درست بدین.

با معلمتون نقش شخصیتای فیلمو بازی کنین و دیالوگارو با هم تمرین کنین.

 

اینا چنتا ایده خوبه که به شما کمک میکنه تا با معلمتون تمرین کنین.

خب ، پس همونطور که خوندین تماشای برنامه های تلویزیونی با هدف یادگیری زبان یسری مراحل داره که برای کسب بهترین نتیجه ها باید انجامشون بدین.

 

 

www.sepano-ac.ir

کانال تلگرام سپانوhttp://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانوhttps://www.instagram.com/sepanola/

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید