بهترین سریال های آلمانی برای یادگیری زبان (قسمت دوم)

 
بهترین سریال های آلمانی برای یادگیری زبان (قسمت دوم)
همه می‌دونیم یکی از راه‌های تقویت یادگیری یه زبان ، دیدن فیلم یا سریاله. زبان آلمانی هم از این قاعده مستثنی نیست. با دیدن سریال های زبان اصلی ، می‌تونین با مکالمات عادی و روزمره آشنا شین و به پیشرفت دانش زبانیتون کمک کنین.

جشنواره‌ی زبان آلمانی سپانو بهانه‌ای دستمون داد و مقاله‌ای رو بهترین سریال ها به زبان آلمانی اختصاص دادیم. همونطور که می‌دونین، کلاس های آلمانی سپانو با برجسته‌ترین اساتید رشت برگزار می‌شن و اگه در مورد بهترین کلاس های آلمانی با بهترین بازدهی از کسی سوال بپرسین مسلماً موسسه سپانو رو به شما معرفی می‌کنن. حالا امروز می‌خوایم باز هم اون فهرست رو ادامه بدیم، تا برای تمرین زبان آلمانی، از بهترین روش‌ها، یعنی تماشای سریال های زبان اصلی استفاده کنیم. همون طور که قبلاً براتون گفتیم، برای رسیدن به بالاترین سطح تسلط در آلمانی ، علاوه بر شرکت منظم در کلاس های آلمانی و انجام تکالیفتون، لازمه در منزل هم تمرین داشته باشین. هرچی بیشتر تمرین کنین، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرین.
به خاطر استقبال خوبتون از بخش اول بهترین سریال های آلمانی (قسمت اول از این لینک) تصمیم گرفتیم در این مقاله، یعنی قسمت دوم بهترین سریال های آلمانی برای یادگیری زبان، اون فهرست رو با چندتا دیگه از سریال های آلمانی مفید و البته محبوب ادامه بدیم. بهترین روش تماشای سریال های آلمانی برای یک زبان‌آموز، اینه که اول سریال رو بدون زیرنویس ببینه و هرجا لازم بود از زیرنویس استفاده کنه. البته توجه به سطح دانشتون از زبان آلمانی و انتخاب سریال مناسب هم خیلی مهمه. برای استفاده‌ی بهتر و کامل‌تر از روش دیدن سریال برای تقویت زبان، قبلاً مقاله‌ای در سایت قرار دادیم، که می‌تونین از طریق این لینک، بخونینش. برای بهره‌ی بیشتر از دیدن سریال ها ، به توصیه‌هایی که برای دیدن سریال زبان اصلی در اون مقاله بهش اشاره کردیم، توجه کنین.
طرفدار هر ژانری که باشین، جنایی، معمایی، کمدی و... تلویزیون‌های آلمانی یه گزینه‌ی خوب پیش روتون میذارن. با دیدن این سریال ها با ساختارهای گرامری زبان آلمانی آشنا میشین و ضمن دیدنشون کلی لغات و اصطلاحات جدید یاد می‌گیرین.

با دیدن سریال زبان آلمانی رو تمرین کنید!

9. Sorry für Alles (sorry for everything!)
خب یه کم ژانر سریال ها رو عوض کنیم. این سریال که توسط 2DF تولید میشه، یه جور مسابقه‌س که توش اتفاقات جالبی میافته. بدون اطلاع شرکت کننده ها، 30 روز قبل از ضبط برنامه، از تمام کارها و لحظه به لحظه‌ی زندگیشون فیلم‌برداری میشه. همه چیز ثبت و ضبط میشه و بعد در روزِ برنامه، این راز برملا میشه و شرکت کننده ها باید به سوالاتی که در مورد جزئیات اتفاقات 30 روزِ گذشته، ازشون پرسیده میشه درست پاسخ بدن. در نهایت هم با پاسخ به سوالات برنده‌ی مبلغ قابل توجهی پول میشن.
همون طور که از ظاهرش برمیاد، درام و لحظات خنده دار بخش جدانشدنی این برنامه هستن.

10. Verstehen Sie Spaß? (Do you understand fun?)
مثل سریال قبلی که معرفی کردیم، Verstehen Sie Spaß? هم یه برنامه‌ی کمدی با محوریت دوربین مخفیه. این بار کسایی که ازشون فیلم گرفته میشه میدونن که تحت نظر هستن-حداقل یکی از کسایی که در هر قسمت حضور دارن!
تو این برنامه‌ی دوربین مخفی، به جای این که تو خیابون سراغ مردم برن (مثل دوربین مخفی‌های عادی)، مردم یا افراد مشهور رو در موقعیت‌های خنده‌داری اسیر میکنن. یه سری از موضوعات این برنامه، غذا خوردن تو تاریکی مطلق، رفتن به یه خونه‌ی تسخیر شده یا سر کار گذاشتنشون با کمک یه دوست نزدیک یا شریک کاری بوده.
این برنامه به شدت در کشور آلمان محبوبه. اولین سری این برنامه در سال‌های 1980 کارشو شروع کرد؛ اما سری جدید، در سال 2010 و با مجری جدید و شکل و شمایل جدیدی ساخته شد.
دیدن این سریال، به خاطر نوع دیالوگ‌هایی که در این سریال رد و بدل میشه، که همه‌شون دیالوگ‌های واقعی اشخاص هستن، نمایش خوبیه از حرف زدن‌های روزمره‌ی مردم به زبان آلمانی برای زبان آموزهای این زبان.

10. Bauer sucht Frau (Farmer looks for wife)
این برنامه که یه Reality show آلمانیه، توسط شبکه‌ی RTL (عظیم‌ترین شبکه‌ی تلویزیونی خصوصی در آلمان ) به نمایش درومده و در تمام دنیا شناخته شده‌س. یکی از دلایلش اینه که بعد از ساخت این سریال، کشورهای دیگه اقدام به ساخت نسخه‌ی مشابهش به زبان خودشون کردن.
اساس این سریال زندگی مرد کشاورزی رو دنبال می‌کنه که دنبال همسر می‌گرده. نکته‌ی جالب این سریال اینه که زندگی یه کشاورز آلمانی اون‌ها رو تا حدی زمخت بار آورده و به همین دلیل گاهی در موقعیت‌های رمانتیک سردرگم میشن. آخر هر فصلِ سریال، کشاورز خوش شانس، واسه خودش eine Frau ( یه همسر) پیدا می‌کنه و ازدواج می‌کنن.
ساختار کلی این سریال شباهت زیادی به Bachelor داره، اما تفاوت مهمش اینه که در یک زمینه‌ی روستایی دنبال میشه. همین مسئله باعث شده که برای یادگیری لغات مربوط به زندگی روستایی و پدیده‌هایی که خارج از محیط شهری می‌بینین ایده‌آل باشه، در ضمن نکته‌ی مثبت دیگه‌ی این سریال آشنایی با لهجه‌های مختلف آلمانی. خیلی از کشاورزهایی که در این سریال ظاهر میشن، طوری حرف می‌زنن که بهش "آلمانیِ غیر استاندارد" گفته میشه.

11. Merz gegen Merz (Merz against Merz)
این سریال کمدی-درام توسط 2DF ساخته شده. تا اینجای کار فقط یک فصل با 8 اپیزود 22 دقیقه‌ای ازش ساخته شده اما نگران نباشین چون فصل دومش تو راهه. این سریال از اون سریال‌هاییه که نمیشه از دستش داد!
این سریال داستان یه خانواده‌ی پردردسر رو نشون میده. زن و شوهری که بعد از رنجوندن مکرر هم و خیانت زن به شوهرش، تصمیم میگیرن به جلسات مشاوره‌ی زوج تراپی برن. هر اپیزود با داستانی شروع میشه که یکی از این دو نفر تعریف می‌کنه، داستانی که به تازگی تو زندگیشون اتفاق افتاده. پسرشون که خیلی عصبیه و دوران بلوغش رو میگذرونه و با پدر و مادر بی کلاسش مشکل داره! یا پدربزرگی که اخیراً فراموشی گرفته.
با این که بیشتر لحظات این سریال رو با خندیدن میگذرونین اما لحظاتی هم هست که می‌تونه متاثرتون کنه و تو خیلی از موقعیت‌ها هم ممکنه حس کنین دارن در مورد اتفاقی حرف می‌زنن که حتی تو خونواده‌ی خودتون هم اتفاق میافته.
این سریال در عین حال که از مشکلات یه خانواده‌ی مدرن و امروزی آلمانی صحبت میکنه. شما رو با لغات کاربردی و روزمره هم آشنا می‌کنه.

12. WDR Reisen (WDR Travel)
این یکی یه سریال عادی تلویزیونی نیست. در واقع، WDR Reisen، ویدیوهای یه کانال یوتیوبه، اما کیفیت بالای تولیدش ممکنه شما رو فریب بده. تمام اپیزودها کاملاً حرفه‌ای فیلم‌برداری و تدوین شدن، صحنه‌های این سریال فوق‌العاده زیبان و محتواش هم کاملاً جامع و کامله.
در اپیزودهای اول، این برنامه میره سراغ مکان‌های معروف در سرتاسر دنیا، جاهایی مثل آمستردام، ایسلند و کالیفرنیا، و یک ننگاه عمیق به زندگی در این شهرها میندازه. هر اپیزود بین 45 تا 90 دقیقه طول میکشه و ترکیبی از یه ولاگ سفر و راهنمایی سفر هستن.
بقیه‌ی اپیزودهای این برنامه رو جنبه‌های مختلف سبک‌های مسافرت مثل مسافرت با ون، تهیه‌ی بلیط، بستنِ چمدون و پیدا کردن هتل یا محل اقامت تمرکز می‌کنه.

فراموش نکنین که دیدن سریال های آلمانی می‌تونه در کنار کلاس های زبان آلمانی سپانو، یه تمرین فوق‌العاده برای تقویت زبان آلمانیتون باشه. این کار علاوه بر این که خسته‌کننده بودن تمرین‌ها عادی زبان رو نداره، شما رو با روی دیگه‌ی زبان آلمانی و اصطلاحات عامیانه‌ی روزمره هم آشنا می‌کنه. مواردی که کمتر در کتاب‌های آموزشی ازشون استفاده میشه.
سپانو زبان آلمانی رو به صورت تخصصی دنبال می‌کنه و کلاس های زبان آلمانی در موسسه‌ی ما، طوری تدوین شدن که با گذروندن هر سطح به راحتی می‌تونین در آزمون‌های مربوطه شرکت کنین و نتیجه‌ی مطلوبتون رو بدست بیارین. کلاس های آلمانی سپانو در دو دسته‌ی خصوصی و گروهی و به صورت ترمیک، فشرده و فوق فشرده برگزار میشن. برای دریافت مشاوره‌های لازم می‌تونین با آموزشگاه تماس بگیرین تا همکاران ما به طور کامل راهنماییتون کنن.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید