یادگیری یک زبان جدید میتواند شما را خوشحال تر کند!

 
یادگیری یک زبان جدید میتواند شما را خوشحال تر کند!
این یک چیز واضح است که یادگیری یک زبان برای رزومه کاری ، مهارت های اجتماعی و کاربرد کالج شما مفید است. اما آیا می دانستید که یادگیری یک زبان می تواند شما را خوشحال تر کند؟ به طور جدی ، خواندن کتاب ، کار کردن روی برنامه یا کلاسها ممکن است مانند یک کار اجباری باشد. اما با تلاش بیشتر شما اثرات مفید آن را میبینید. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

یادگیری یک زبان سلامت روان شما را بهبود می بخشد

طبق تحقیقات دانشکده اقتصاد لندن ، سلامت روانی خوب کلید سعادت است و حدس بزنید؟ بله ، یادگیری یک زبان می تواند سلامت روان شما را بهبود ببخشد  که تأثیر مستقیمی بر احساس خوشبختی شما دارد.

از آنجا که تمام مراحل پردازش کلمات ، دستور زبان و... از پیچیده ترین کارکردهایی است که مغز شما تاکنون مسئولیت آن را بر عهده داشته است ، شما هر بار که در کلاس حضور پیدا میکنید ، باعث تقویت آن میشوید.

شما می توانید با پر کردن مغز خود با واژگان و تمرین روزانه ظرفیت مغز خود را گسترش دهید.

حافظه شما بهتر می شود

با داشتن بسیاری از کلمات و مفاهیم اضافی که باید به خاطر بسپاریم ، به نظر می رسد که خاطرات شما از آن همه یادگیری تقویت می شود.

اما تنها وقتی به یاد می آورید که ترکیبات حاشیه ای یا محاصره محلی به یاد بیایند. مطالعات نشان داده است که یادگیری یک زبان با صحبت کردن با فردی مسلط به همان زبان، باعث بهبود حافظه شما می شود.

داشتن حافظه خوب و یادآوری وقایع مثبت از گذشته نیز باعث افزایش شادی و کاهش اضطراب در مورد آینده می شود. یادگیری یک زبان فقط در مورد برقراری ارتباط با گویشوران خارجی نیست. شما در واقع به بدن و ذهن خود تمرین می دهید تا با داشتن حافظه بهتر شما را به سمت زندگی مناسب تری ببرد.

مغز شما برای مدت طولانی تری سالم می ماند

اگر تا به حال یک فرد بیمار و درحال مبارزه نسبی با زوال عقل را دیده باشید ، باید بدانید که یادگیری یک زبان می تواند به از بین بردن بیماری روانی و تاخیر زوال عقل کمک کند. سن متوسط گویشوران یک زبانه برای نشانه های زوال عقل 71 سال است. یادگیری یک زبان می تواند با افزایش هوشیاری و ظرفیت مغز ، آن شما را برای مدت طولانی تری سالم نگه دارد.

مهارت چند کاری شما بیشتر میشود

یادگیری یک زبان به شما کمک می کند توانایی خود در انجام چند کار در یک زمان بهبود ببخشید. این بدان معناست که می توانید کارهای خود را سریعتر انجام دهید و ذهن خود را برای فعالیت ها و افکار شاد آزاد کنید.

خلاق تر میشوید

یادگیری یک زبان می تواند شما را خلاق تر کند ، زیرا توانایی شما در نوآوری را افزایش می دهد و به روش های مختلفی برای مشاهده و حل یک مسئله می پردازید.

شکستن موانع

یادگیری یک زبان به شما کمک می کند تا با افراد کشورهای مختلف ، فرهنگ ها و پیش زمینه ها ارتباط برقرار کنید.

یادگیری یک زبان نه تنها یک سفر عمیقاً رضایت بخش از پیشرفت خود است ، بلکه شما چیزهای بیشتری بجز کلمات جدید یاد خواهید گرفت.

وقتی بفهمید که چرا مردم مکزیک چنین مفهوم محکمی از خانواده دارند یا ژاپنی ها نسبت به فضا چه احساسی دارند ، خوشحال تر خواهید بود. بنابراین بسیاری از اسرار جهان و اختلافات سیاسی ناگهان معنا خواهند یافت. شما همچنین می توانید به یک زبان کاملاً جدید صحبت کنید که به هیچ وجه برای دیگران معنی ندارد.

بنابراین ، زندگی طولانی و سالم تر و با حافظه بهتر ، لذت بردن از سلامت روانی و هوشیاری دلایل کافی برای یادگیری یک زبان هستند. انگیزه شما برای یادگیری یک زبان هر چه باشد ، به یاد بیاورید که یادگیری یک زبان باعث خوشبختی شما می شود.

یادگیری زبان در بزرگسالان به تقویت عزت نفس کمک می کند

هنگام فارغ التحصیلی از دانشگاه ، تحصیلات میتواند همچنان ادامه پیدا کند . تلاش برای بهبود خود در طول زندگی ، بخش مهمی از پیشرفت و داشتن حس خوشحالی در بشر است. با بررسی چندین مطالعه توسط محققان دانشگاه کمبریج " نشان می دهد که یادگیری زبان در بزرگسالان منجر به افزایش عزت نفس و خوشحالی می شود."

یک مطالعه از موسسه مطالعات اشتغال مشخص کرد که 80 درصد از زبان آموزان بین 50 تا 71 سال سن تأثیر مثبت بر حداقل یکی از موارد (لذت بردن از زندگی ، اعتماد به نفس ، داشتن احساس بهتر نسبت به خود ، رضایت آنها از سایر زمینه های زندگی و توانایی در مقابله با مشکلات روزمره) را گزارش داده اند.

یادگیری کلمات جدید مانند خوردن شکلات(شیرین) است

یادگیری یک زبان جدید واقعا شیرین است.  یک مطالعه در زیست شناسی نشان داد که با موفقیت در آموختن کلمات جدید هنگام مطالعه یک زبان خارجی بخشی از مغز فعال می شود ، جایی که پردازش پاداش در آن اتفاق می افتد. این منطقه ، که بعضاً به عنوان مرکز تفکر مغز از آن یاد می شود در هنگام انجام کارهای مورد علاقه یا خوردن یک تکه شکلات نیز فعال می شود. به عبارت ساده ، این فعالیت ها باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و یادگیری یک زبان جدید برای شما به شیرینی شکلات باشد.

پیشرفت در اهداف باعث افزایش رفاه می شود

همیشه رسیدن به اهدافی که برای خودمان تعیین کرده ایم ، باعث خوشحالی ما می شود و یادگیری یک زبان جدید مطمئناً هدف شایسته ای برای دنبال کردن است.

یادگیری یک زبان جدید باعث تعاملات اجتماعی بهتر شده و شادی را برای ما به ارمغان می آورد

صحبت کردن با بیش از یک زبان ، توانایی ما را برای ایجاد دوستی های جدید ، به سادگی با گسترش استعدادی از دوستان بالقوه ، شامل کسانی که زبان مادری آنها انگلیسی نیستند ، افزایش می دهد. زبان دوم به ما امکان می دهد تا با افراد جدید در خانه و هنگامی که به خارج از کشور سفر می کنیم ، تعامل برقرار کنیم. این تعامل اجتماعی نه تنها ما را خوشحال می کند بلکه با تقویت این عقیده که می توانیم با موفقیت یک مهارت جدید را یاد بگیریم و از آن استفاده کنیم ، اعتماد به نفس ما را افزایش میدهد.

 

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید