11 دلیلی که نشان میدهد کانادا مکانی عالی برای مهاجران است(قسمت اول)

 
11  دلیلی که نشان میدهد کانادا مکانی عالی برای مهاجران است(قسمت اول)
از آنجا که سیاست های ضد مهاجرت آمریکا بد به نظر می رسد ، برخی از مهاجران به دنبال جای دیگری برای شروع زندگی جدید هستند. این کانادا را به عنوان مکانی جایگزین برای مهاجرت در صحنه جهانی قرار داده است. هنگامی که دونالد ترامپ در نوامبر 2016 انتخاب شد ، وب سایت مهاجرت کانادا سقوط کرد. گرچه کانادا همیشه کشوری بوده است که از مهاجران استقبال می کند ، اما رویکرد اخیر آمریکا در زمینه مهاجرت باعث شده است تا مهاجران بیشتر به کانادا به عنوان گزینه ای مناسب برای شروع زندگی جدید روی آورند. در مقاله 11 دلیل وجود دارد که نشان میدهد کانادا مکانی عالی برای مهاجرت است.

1. کانادا پذیرای چند فرهنگی و مهاجران است

در دهه 1970 ، تحت هدایت نخست وزیر پیر ترودو ، کانادا رسماً سیاستی را برای ترویج چند فرهنگی پذیری اتخاذ کرد و از آن زمان تاکنون بخش مهمی از هویت کانادا بوده است. کانادا یکی از بالاترین نرخ مهاجرت سرانه در بین کشورهای توسعه یافته را دارد. تنها در سال 2018 ، کانادا بیش از 310،000 مهاجر را وارد کشور خواهد کرده. 57٪ از این مهاجران به عنوان کارگر ماهر وارد می شوند. بقیه پناهندگان خواهند بود یا به خانواده ای که قبلاً در کانادا زندگی می کنند ملحق خواهند شد. درمجموع ، 22.3٪ از جمعیت کانادا اقلیت قابل رویت و 21.9٪ را متولد خارجی معرفی می کنند. کانادا همچنین به جایی که مردم از همه فرهنگها در هماهنگی زندگی می کنند ، شناخته شده است ، در عین حال میراث فرهنگی و آیین های دینی خود را نیز حفظ می کند. در کانادا ، بیش از 30 اجتماع قومی با 100000 نفر جمعیت وجود دارد. مراکز شهری کانادا مانند تورنتو ، مونترال و ونکوور به ویژه متنوع هستند و دارای بسیاری از محلات قومی هستند. در تورنتو ، که به طور مرتب از آن به عنوان "چند فرهنگی ترین شهر جهان" یاد می شود ، بیش از نیمی از جمعیت به عنوان اقلیت قابل رویت شناخته می شوند.

2. حفاظت از حقوق زنان

تاریخ کانادا توسط زنان متعهد بی نظیری شکل گرفته است که برای ترویج حمایت از برابری جنسیت در کانادا تلاش می کنند. حقوق زنان بخشی از حقوق بشر است. با توجه به اهمیت به زنان در کانادا، حقوق برابر از اهمیت خاصی برخوردار است. هنگامی که جاستین تروودو در سال 2015 به عنوان نخست وزیر انتخاب شد ، وی متعهد شد کابینه ای متشکل از مردان و زنان را بطور برابر تشکیل دهد. برای زنان حقوقی از قبیل رای گیری ، دسترسی به کنترل تولد و سقط جنین و...  تأسیس گردید. اگرچه هنوز جای پیشرفت برای ورود زنان به نقشهای رهبری در کانادا وجود دارد ، زنان کانادایی از میزان مشارکت نیروی کار بالایی برخوردار هستند که 82٪ از زنان بین 25 تا 54 سال تصمیم به کار در خارج از خانه خود دارند.

3. کانادا دهمین اقتصاد بزرگ جهان است

هنگام صحبت از اقتصاد جهانی ، کانادا نیز حرفی برای گفتن دارد. با وجود داشتن 38مین جمعیت بزرگ جهان ، کانادا دارای دهمین اقتصاد بزرگ است و تولید آن 1.6 هزار میلیارد یا 48100 دلار برای سرانه است. کانادا در سال 2015 بر روسیه غلبه کرد تا 10 امتیاز برتر را از آن خود کند. اگرچه کانادا به دلیل داشتن منابع طبیعی بسیار مشهور است ، اما اقتصاد کانادا واقعاً به شدت خدمات محور است و 78.9٪ از کانادایی ها در یک کار مرتبط با خدمات مشغول به کار هستند. اگرچه بخش تولید کالاها نسبت به بخش خدمات نسبتاً ناچیز است ، صنایع تولیدی و صنایع نفت و نفت کانادا طی چند سال گذشته رشد سالانه اندک اما پایدار را تجربه کرده اند.

4. سیستم آموزشی کانادا در سطح جهانی است

کانادا نسبت به سایر کشورهای صنعتی دنیا ، بیشتر به سرانه آموزش و پرورش اهمیت میدهد و به عنوان تحصیل کرده ترین کشور در جهان شناخته شده است. سیستم آموزش عمومی K-12 کانادا به عنوان یکی از بهترین های جهان شناخته می شود. کانادا همچنین دارای برخی از دانشگاه های برتر جهان است که دانشگاه مک گیل ، دانشگاه تورنتو ، دانشگاه مک مستر و دانشگاه بریتیش کلمبیا در بین صد موسسه برتر جهان قرار دارند. براساس آمار کانادا ، 54٪ از کانادایی های 25-64 دارای مدرک تحصیلات پس از دوره متوسطه ، و 10.8٪ اضافی نیز کارآموزی یا گواهی تجارت را گذرانده اند. در برخی استان ها هزینه شهریه کاملاً یا جزئی برای دانشجویان کم درآمد تأمین می شود.

5- صنعت فن آوری کانادا به سرعت در حال رشد است

بخش فناوری سریعترین صنعت در حال رشد در کانادا است که چیزهای خوبی را برای آینده کانادا پیش می گیرد ، زیرا نیاز به متخصصان فن آوری در حال شکوفایی است. پشتیبانی و سرمایه گذاری دولت در صنعت فناوری کانادا قوی است ، همچنین کمک های مالی و سایر ابزارهای لازم برای کمک به استارتاپ های کانادا وجود دارد. کانادا به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصد انتخابی برای کارفرمایانی که به دنبال استعداد فنی ماهر هستند. تورنتو نام های بزرگی مانند Google ، Shopify ، Salesforce و Facebook را در خود جای داده. در حالی که تورنتو به دلیل استعداد فراوان فناوری خود توجه زیادی را به خود جلب می کند ، تنها نیست. سایر شهرهای کانادا نیز در حال استعدادهای فنی هستند. مونترال بی سر و صدا خود را به عنوان یک مرکز تحریک نوآوری در هوش مصنوعی و توسعه بازی رقم زد. در همین حال ، ونکوور و کلگری از جمله موارد دیگر برای نوآوری در فناوری پاک شناخته شده اند.

6. کانادایی ها از دسترسی به مراقبت های بهداشتی جهانی برخوردار هستند

سیستم مراقبت های بهداشت جهانی کانادا در دهه 1960 به تصویب رسید. طبق این برنامه ، هر استان یا قلمرو در کانادا دارای یک برنامه مراقبت های بهداشتی است که بدون پرداخت هزینه ای از خدمات درمانی مانند ویزیت های بیمارستانی یا دسترسی به پزشکان ، دسترسی معقول به خدمات پزشکی را فراهم می کند. در سال 2017 ، براساس OECD ، کانادا برای هر شخص 6323 دلار برای مراقبت های بهداشتی هزینه کرده است. با وجود صرف حدود نیمی از کارهایی که ایالات متحده برای سرانه انجام می دهد ، کیفیت مراقبت کانادا به طور قابل توجهی بالاتر است. با تشکر از برنامه های معتبر مراقبت های بهداشتی که در دسترس همه افراد این کشور است ، کانادا یکی از بالاترین میزان امید به زندگی در جهان را حداقل در زیر 82 سال دارد. امید به زندگی کانادا در هجدهم در جهان قرار دارد.

 

همچنین میتوانید در سایت سپانو بخوانید:

حداقل نمره IELTS برای مهاجرت به کانادا ؟

 

 

www.sepano-ac.ir

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید