هدف شما از یادگیری زبان جدید چیست؟

 
هدف شما از یادگیری زبان جدید چیست؟
یادگیری یک زبان خارجی وقت و فداکاری را می طلبد. دلایل و انگیزه هرکس برای یادگیری زبان متفاوت است. دلایل زیر ممکن است در متقاعد کردن شما در یادگیری زبان جدید کمک کند. برخی دلایل عملی ، برخی مشتاقانه ، برخی روشنفکران و برخی دیگر احساساتی هستند اما دلایل شما با داشتن تصوری روشن درباره دلیل یادگیری یک زبان می تواند در ایجاد انگیزه در مطالعات شما کمک کند.

مهاجرت

هنگامی که به کشور یا منطقه دیگری می روید ، یادگیری زبان محلی به شما در برقراری ارتباط کمک می کند. حتی اگر بسیاری از افراد محلی به زبان شما صحبت کنند ، به عنوان مثال اگر زبان شما انگلیسی است و شما به هلند نقل مکان می کنید ، بهتر است که زبان محلی آن مکان را فراگیرید. با انجام این کار علاقه و تعهد شما به کشور جدید نشان داده می شود.

خانواده و دوستان    

اگر شریک زندگی ، نزدیکان یا دوستانتان با زبانی متفاوت صحبت می کنند ، یادگیری این زبان به شما برای برقراری ارتباط با آنها کمک می کند. همچنین می تواند درک بهتری از فرهنگ و نحوه تفکر آنها به شما بدهد.

شغل

اگر کار شما شامل برقراری ارتباط با گویشوران زبانهای خارجی باشد ، امکان صحبت با آنها به زبان خودشان به شما کمک می کند تا با آنها ارتباط برقرار کنید. همچنین ممکن است به شما در خرید و فروش و مذاکره و تضمین قرارداد کمک کند. دانش به زبان های خارجی همچنین ممکن است شانس شما برای یافتن شغل جدید ، ارتقاء یا انتقال در خارج از کشور یا مسافرت های کاری خارجی را افزایش دهد.

بسیاری از افراد مشاغل انگلیسی زبان زحمت یادگیری زبانهای دیگر را ندارند زیرا معتقدند بیشتر افرادی که در کشورهای خارجی با آنها تجارت می کنند می توانند انگلیسی صحبت کنند و اگر انگلیسی صحبت نکنند ، می توان از مترجمان استفاده کرد. عدم دانش زبان خارجی ، انگلیسی زبانان را با مشکل روبرو می کند. به عنوان مثال ، در جلسات ، افراد طرف مقابل می توانند در مورد مسائل خود به زبان خود بحث کنند بدون اینکه انگلیسی زبانان بدانند و استفاده از مترجمان همه چیز را کند می کند. در هر معاشرت بعد از جلسات ، مردم محلی احتمالاً با استفاده از زبان خود به جای انگلیسی احساس راحتی بیشتری می کنند.

مطالعه یا تحقیق

یادگیری زبانهای دیگر به شما این امکان را می دهد تا به طیف بیشتری از اطلاعات در مورد موضوع خود دسترسی داشته باشید و شما را قادر می سازد با دانشجویان و محققان سایر کشورها ارتباط برقرار کنید. اگر بیشتر اطلاعات و تحقیقات مربوط به موضوعی که مورد علاقه شماست به زبان های دیگر است ، یادگیری آن زبان ها بسیار مفید خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر به زبان های اقلیت برزیل علاقه مند هستید ، احتمالاً بیشتر اطلاعات مربوط به آنها را به زبان پرتغالی خواهید یافت.

 

Language is the archives of history.

زبانها بایگانی های از تاریخ هستند.
(Ralph Waldo Emerson)

 

مسافرت رفتن

به نظر می رسد بسیاری از انگلیسی زبانان بر این باورند که هر کجا که به تعطیلات می روید می توانید با صحبت کردن به انگلیسی مشکلات خود را حل کنند ، بنابراین هیچ تلاشی برای یادگیری زبانهای دیگری انجام نمی دهند. در جایی که مردم انگلیسی صحبت نمی کنند ، تمام کاری که باید انجام دهید این است که به آرامی و با زبان اشاره صحبت کنید تا زمانی که به استراحتگاه ها و هتل های محبوب توریستی برسید که معمولاً کسی را پیدا می کنید که انگلیسی صحبت کند. اما اگر می خواهید فراتر از این باشید ، با مردم محلی آشنا شوید ، علائم ، منوها و غیره را بخوانید ، دانستن زبان محلی بسیار مفید است.

توانایی دانستن زبان های خارجی به شما کمک می کند تا از طریق آن سفارش غذا و نوشیدنی دهید ، مسیر خود را پیدا کنید ، بلیط بخرید و... . اگر دانش پیشرفته تری از زبان دارید ، می توانید مکالمات واقعی داشته باشید. با افرادی دوست میشوید، که می توانی با آنها ارتباطات تجاری مفیدی برقرار کنید و این بسیار جالب است و بعد جدیدی به تعطیلات شما اضافه می شود.

 

Americans who travel abroad for the first time are often shocked to discover that, despite all the progress that has been made in the last 30 years, many foreign people still speak in foreign languages.

آمریکایی هایی که برای اولین بار به خارج از کشور سفر می کنند ، غالباً از این واقعیت شگفت زده می شوند که با وجود پیشرفت هایی که در 30 سال گذشته حاصل شده است ، بسیاری از افراد خارجی هنوز به زبان های خارجی صحبت می کنند.
(Dave Barry)

 

تحصیل در خارج

اگر قصد دارید در دانشگاه ، کالج یا مدرسه خارجی تحصیل کنید ،باید به زبان محلی دانش خوبی داشته باشید ، مگر اینکه دوره مورد نظر برای تحصیل از طریق مدرک زبان مورد نظر شما تدریس شود. مؤسسه شما احتمالاً دوره های مقدماتی را برای بهبود مهارت های زبانی و پشتیبانی مداوم در طول دوره اصلی شما ارائه می دهد.

دوره مورد نیاز

ممکن است شما نیاز به تحصیل یک زبان خاص یا یک دوره خاص در مدرسه ، کالج یا دانشگاه داشته باشید.

با ریشه های خود در تماس باشید

اگر خانواده شما در گذشته به یک زبان خاص صحبت می کردند ، ممکن است بخواهید آن را بیاموزید و احتمالاً آن را به فرزندان خود آموزش دهید. همچنین اگر در حال تحقیق در مورد ریشه خانوادگی خود باشید و برخی از اسنادی که پیدا می کنید به زبانی برای شما خارجی نوشته شده اند نیز می تواند مفید باشد.

اگر شما با یک زبان در خطر فراموشی صحبت می کنید ، یا والدین یا مادربزرگ شما این کار را انجام  میدهند ، یادگیری آن زبان و انتقال آن به فرزندان شما می تواند به احیای آن کمک کند.

فرهنگ

شاید شما به ادبیات ، شعرها ، فیلم ها ، برنامه های تلویزیونی ، موسیقی و یا جنبه دیگری از فرهنگ افرادی که به یک زبان خاص صحبت می کنند علاقه دارید و می خواهید زبان آنها را یاد بگیرید تا درک بهتری از فرهنگ آنها داشته باشید.

دین

مبلغین و دیگر انواع مذهبی به منظور انتشار پیام خود ، زبانها را یاد می گیرند. در حقیقت ، مامورین نقش مهمی در مستند سازی زبان ها و ابداع سیستم های نوشتاری برای بسیاری از آنها بازی کرده اند. برخی دیگر زبانی را یاد می گیرند که در ابتدا در کتب مقدس دینشان نوشته شده است تا درک بهتری از آنها بدست آورند. به عنوان مثال ، مسیحیان ممکن است یونانی عبری ، آرامیایی و کتاب مقدس را بیاموزند. مسلمانان ممکن است عربی کلاسیک را یاد بگیرند ، و بودایی ها ممکن است سانسکریت را یاد بگیرند.

غذا

شاید شما از خوردن غذا و یا نوشیدنی یک کشور یا منطقه خاص لذت ببرید و سفرهای منظم را در آنجا انجام دهید ، یا کتابهای دستور العمل مورد نظر برای استفاده فقط به یک زبان خارجی در دسترس باشند. در این مواقع شما برای رسیدن به هدف خود نیاز به یادگیری زبان مورد نظر را پیدا میکنید.

علاقه زبانی

شاید به جنبه های زبانی یک زبان خاص علاقه مند باشید و تصمیم بگیرید که آن را یاد بگیرید تا بهتر آنها را درک کنید.

شاید شما درست وقتی صدا و یا لحجه یک زبانی را میشنوید و یا آوازی از آن زبان را میشنوید ، به آن علاقه پیدا میکنید. یا فرم نوشتاری یک زبان را جذاب می بینید. اگر خواندن آهنگ را دوست دارید ، یادگیری آهنگ به زبانهای دیگر می تواند جالب ، چالش برانگیز و لذت بخش باشد.

خود را به چالش کشیدن

شاید شما از یادگیری زبانهای خارجی یا یادگیری یک زبان مخصوصاً دشوار لذت میبرید و سعی در به چالش کشیدن خود دارید.

 

If you talk to a man in a language he understands, that goes to his head.
I
f you talk to him in his language, that goes to his heart.

اگر با مردی به زبانی صحبت کنید که او می فهمد ، به ذهن او وارد میشوید.

اگر با او به زبان خودش صحبت کنید ،  به قلب او وارد میشوید.

(Nelson Mandela)

 

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید