10 راه برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی

 
10 راه برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی
وقتی زبان مادری خود را یاد می گیریم ، ابتدا گوش می دهیم ، سپس صحبت می کنیم ، سپس می خوانیم و سرانجام می نویسیم. گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن و نوشتن(Listening, speaking, reading and writing) چهار مهارت زبانی است که برای برقراری ارتباط کامل نیاز داریم.

برای دستیابی به این چهار مهارت اصلی زبان ، باید خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید. یعنی بخشی از زندگی خود را در خانه ، محل کار و در وقت آزاد خود تبدیل به انگلیسی کنید.

در ادامه نکاتی را پیدا می کنید که به شما در غلبه بر دشواری های بهبود مهارت های انگلیسی خود می توانید از آنها کمک بگیرید.

خود را تا حد ممکن در معرض زبان قرار دهید

اگر می خواهید مهارت خاصی را بهبود ببخشید ، باید آن را تمرین کنید. به عنوان یک یادگیرنده مبتدی ، شما باید 4 مهارت زبانی را بدست آورید. گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن و نوشتن(Listening, speaking, reading and writing).

 

گوش دادن (Listening)

این مهارت نقش بسیار مهمی در یادگیری هر زبانی دارد. گوش دادن مستمر به درک بیشتر کمک کرده وآن را تضمین می کند و از جمله موارد دیگر به بهبود دقت هنگام صحبت کردن کمک می کند. چگونه می توانید مهارت گوش دادن خود را بهبود ببخشید؟ با گوش دادن فعال و مستمر ، یعنی نه تنها توجه به آنچه که گفته می شود ، بلکه به نحوه بیان آن نیز توجه کنید. بنابراین ، گوش دهید.

1. به موسیقی گوش دهید. قدیمی یا مدرن؛ تصمیم آن با شما ، اما به متن ترانه توجه کنید. (گاهی خواندن متن ممکن است به شما در درک آهنگ کمک کند)

2. فیلم ها ، نمایش های تلویزیونی ، اخبار ، سرگرمی ها ، رادیو ها و... را امتحان کنید. می توانید فیلم و سریال تماشا کنید. چندین بار فیلم را همراه با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید و سپس  وقتی احساس راحتی و درک بیشتری کردید، بدون زیرنویس امتحان کنید. می توانید رادیو انگلیسی را در خانه یا ماشین یا حتی تلفن همراه خود داشته باشید تا گوش های شما به زبان انگلیسی عادت کنند.

3. در نمایش ها ، نمایشگاه ها ، گفتگوها و...  که به زبان انگلیسی هستند و توسط مدارس یا انجمن های انگلیسی انجام میشوند شرکت کنید. بسیارموثر و مفید هستند.

 

صحبت کردن(Speaking)

از این مهارت اغلب به عنوان سخت ترین مهارت برای یادگیری از چهار مهارت زبان یاد میکنند ، اما به محض اینکه شروع به انگلیسی صحبت کردن کنید ، متوجه میشوید که روش های زیادی برای بهبود سریع و سرگرمی برای آن وجود دارد.

4. به چت های بلند بپیوندید.  فناوری از نظر شبکه های اجتماعی پیشرفت زیادی کرده است ، بنابراین ، هر کجا که زندگی می کنید ، یک چت پیدا کنید تا به آن بپیوندید.

5. صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید. این ممکن است خنده دار به نظر برسد ، اما به شما کمک می کند که با تکرار ضبط کردن مهارت خود را بهبود ببخشید تا زمانی که از نتایج خوشحال شوید.

6. وقتی در کلاس نیستید هم با همکلاسی و دوستان خود به زبان انگلیسی صحبت کنید. حتی می توانید یک گروه را برای انجام بازی درست کنید ، بیرون به یک رستوران رفته و با هم به زبان انگلیسی گپ بزنید.

 

خواندن(Reading)

این یک فرایند برای مغز است و نیاز به تلاش و زمان دارد. ذهن شما باید به کلمات وعبارات عادت کند ، به علاوه باید دستور زبان و ساختار زبان مورد استفاده در متن را نیز بخوانید. اگر مهارت خواندن قوی داشته باشید ، برای آینده شما بسیار مفید خواهد بود. شما میتوانید کارهای زیر را برای بهبود مهارت خواندن خود انجام دهید.

7. کتاب و مقالات در وب به زبان انگلیسی را مطالعه کنید. سعی کنید با کتابهای ساده ، حتی کتابها و کمیک های کودکان شروع کنید. حتی اگر همه کلمات را نمی دانید تصاویر به شما کمک میکند تا داستان را درک کنید.

8- سیستم عامل تلفن همراه ، رایانه شخصی یا تب لت و... خود را به زبان انگلیسی تغییر دهید. این یک روش خوب برای شروع میباشد. کار با گوشی به زبان انگلیسی مغز شما را درگیر زبان انگلیسی نگه میدارد. حتی میتوانید چندین بازی که به زبان انگلیسی باشد و برای یادگیری مناسب است را همیشه در گوشی خود ذخیره داشته باشید تا در مواقع لزوم با آنها سرگرم شوید.

 

نوشتن(Writing)

هر کسی می تواند با کمی نظم و تمایل به یادگیری به نوشتن عادت کند.

9. کلمات یا عباراتی را که فکر می کنید مفید هستند با معنی و مثال یادداشت کنید. اگر آنها را در جملات مشاهده کنید ، بهتر به خاطر خواهید آورد. در صورت داشتن دفتر خاطرات می توانید از آنها نیز استفاده کنید و خاطرات خود را به زبان انگلیسی بنویسید.

10. در وبلاگ های انگلیسی نظرات خود را بنویسید و در بحث ها شرکت کنید. در حال حاضر وبلاگ ها وب سایتهایی هستند که شبیه ژورنال ها هستند. بسیاری از افراد از آنها برای افشای ایده های خود در مورد موضوع خاص یا توضیحات استفاده می کنند. از چگونگی بافتن روسری ، تا موارد پیچیده ای مانند مباحث فنی یا فلسفی به بحث و مبادله پرداخته می شود. یکی از ویژگی های مشترک همه این وبلاگ ها این است که آنها تعاملی هستند یعنی خوانندگان می توانند اظهارنظر کنند یا درباره ایده های بیان شده در وبلاگ بحث کنند. حتی اگر طرفدار وبلاگ نباشید ، ممکن است مواردی پیدا کنید که واقعاً شما را به مشارکت تشویق می کنند. بنابراین ، فقط آن را انجام دهید. برای نوشتن چند جمله درمورد آنچه فکر می کنید یا درباره محتوای وبلاگ چه فکر می کنید نیازی نیست که متخصص باشید و یادتان باشد از اینکه ممکن است اشتباه کنید نترسید.

 

تمام نکات ذکر شده در بالا فقط به یک مورد کاهش می یابد. تمرین، تمرین و فقط  تمرین !! هرچقدرهم که سبک یادگیری داشته باشید ، هر چه زبان مادری شما باشد ، کلید دستیابی و تسلط بر یک زبان خارجی آن است که هرچه بیشتر و بیشتر تمرین کنید.

 

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید