حداقل نمره IELTS برای مهاجرت به کانادا ؟

 
حداقل نمره IELTS برای مهاجرت به کانادا ؟
اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور یا دنبال فرصت در کانادا یا سایر کشورها هستید ، ممکن است از آزمون استاندارد آیلتس شنیده باشید. اما ، آیلتس چیست؟

آیلتس چیست؟

سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (IELTS) شناخته شده ترین تست استاندارد مهارت های انگلیسی در سراسر جهان است و میلیون ها نفر از افراد سالانه به دنبال تحصیلات عالی در بهترین دانشگاه های جهان هستند.

این آزمون جامع مهارت انگلیسی ، مهارتهای انگلیسی شما را از هر نظر ارزیابی می کند: نوشتن ، خواندن ، صحبت کردن و گوش دادن (speaking, writing, listening and reading). IELTS نمایش کاملی از توانایی شما در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل ، محل کار و زندگی روزمره و....  در خارج از کشور است.

IELTS برای هر کسی که میتواند تحصیلات خود را درخارج  کشور ادامه دهد و مهارت های خود را در کشورهای غالب انگلیسی مانند استرالیا ، کانادا ، انگلیس ، ایالات متحده و نیوزلند گسترش دهد توصیه می شود. این امتحان توسط دانشگاه ها ، کارفرمایان ، افسران مهاجر و سایر سازمان های حرفه ای به رسمیت شناخته شده و پذیرفته می شود.

قالب کلی آزمون آیلتس

غالب کلی آزمون آیلتس به چهار دسته تقسیم می شود: صحبت کردن ، نوشتن ، گوش دادن و خواندن (speaking, writing, listening and reading). دو نسخه از امتحان وجود دارد که متناسب با آموزش های دانشگاهی و تحصیلی یا عمومی که عمدتا برای مهاجرت یا گردشکری است. زمان کل امتحان 2 ساعت و 45 دقیقه است.

دسته گوش دادن و صحبت کردن (listening and speaking) برای هر دو نوع امتحان یکسان است. با این حال ، موضوع خواندن و نوشتن (writing and reading) بسته به اینکه علاقه مند به تست های دانشگاهی یا عمومی باشید ، متفاوت است. 

دسته های خواندن ، نوشتن و گوش دادن (reading ,writing and listening) همه در همان روز و بدون وقفه انجام می شوند. با توجه به سازمان آزمون شما ، مؤلفه صحبت کردن (speaking) می تواند طی یک هفته قبل یا بعد از آزمایش های دیگر تکمیل شود.

حداقل نمره IELTS برای مهاجرت به کانادا چیست؟

برای هر برنامه تحت اکسپرس ، نمره آیلتس مختلف لازم است. در زیر سه جدول وجود دارد که نتایج نمره آیلتس را در هر چهار دسته و بسته به نیاز شما به سطح معیار کانادایی (CLB) مشخص شده است.

 

Federal Skilled Worker Program – IELTS – First Official Language (Maximum: 24 points)

CLB Level

Speaking

Listening

Reading

Writing

Points per Ability

7

6.0

6.0 – 7.0

6.0

6.0

4

8

6.5

7.5

6.5

6.5

5

9

7.0

8.0

7.0

7.0

6

10+

7.5 – 9.0

8.5 – 9.0

8.0 – 9.0

7.5 – 9.0

6


Federal Skilled Trades Program – IELTS

CLB Level

Listening

Reading

Writing

Speaking

10+

8.5 – 9.0

8.0 – 9.0

7.5 – 9.0

7.5 – 9.0

9

8.0

7.0

7.0

7.0

8

7.5

6.5

6.5

6.5

7

6.0

6.0

6.0

6.0

6

5.5

5.0

5.5

5.5

5

5.0

4.0

5.0

5.0

4

4.5

3.5

4.0

4.0


Canadian Experience Class – IELTS

NOC

CLB Level

Listening

Reading

Writing

Speaking

0, A

10+

8.5 – 9.0

8.0 – 9.0

7.5 – 9.0

7.5 – 9.0

0, A

9

8.0

7.0

7.0

7.0

0, A

8

7.5

6.5

6.5

6.5

0, A

7

6.0

6.0

6.0

6.0

B

6

5.5

5.0

5.5

5.5

B

5

5.0

4.0

5.0

5.0

 

نکات گوش دادن (Listening) آیلتس

این بخش امتحان 30 دقیقه زمان دارد که چهار صدای ضبط شده به زبان مادری انگلیسی گوش خواهید کرد. این صدا ها شامل مکالمات ، مونولوگ ، سخنرانی آموزشی و سایر سخنرانی ها خواهد بود. پاسخ های خود را یادداشت کرده و بعد توانایی های خود را در درک ایده های اصلی مکالمه ، اطلاعات ، نظرات ، نگرش ها و توسعه ایده ها ، ارزیابی می کنید.

خواندن متن نوشته ها قبل از گوش دادن به شما کمک می کند اطلاعاتی را که گوش می دهید راحت تر بشنوید. غالباً سرنخ هایی در متن نوشته ها و عبارات وجود دارد که به شما درپاسخ به سؤالاتی که دارید کمک می کند.

نکات مربوط به نوشتن (Writing) آیلتس

این قسمت امتحان 60 دقیقه است و موضوعات بسته به فرم امتحان متفاوت است.

در صورت قبولی در آزمون دانشگاهی ، مباحث مربوط به تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد یا برنامه های تخصصی خواهد بود.

تست 1: خلاصه نمودن نمودار  یا جدول  است. شاید لازم باشد داده ها ، روندها یا تصاویر را توصیف کنید.

 تست 2: شما را ملزم به نوشتن مقاله در مورد یک موضوع مشکل ، استدلال یا دیدگاه می کند. این پاسخ کتبی نیاز به یک سبک رسمی و دستور زبان مناسب دارد.

آزمون آموزش عمومی نیز بر دو کار متمرکز خواهد بود.

 تست 1: توضیح وضعیت یا درخواست نامه است که ممکن است بصورت رسمی یا به سبک شخصی ارائه شود.

تست 2: نوشتن مقاله و دیدگاه در پاسخ به مسئله ، استدلال یا نقطه نظر است. این بخش را می توان در قالب شخصی نوشت.

نکات کلی درباره نوشتن (writing) در مورد آیلتس: همیشه نقطه نظرات خود را تا آنجا که ممکن است بیان کنید. کلمات یا عباراتی را که در تعداد کلمات نهایی شما درج نمی شوند تکرار نکنید. استفاده از کلمات توصیفی برای افکار خود ، یک مقاله خواندنی و شخصی را ارائه می دهد.

نکات صحبت کردن (Speaking) آیلتس

این بخش امتحان 11-14 دقیقه است و از سه بخش تشکیل شده است.

 در طول قسمت 1 ، امتحان گیرنده سؤالات کلی راجع به شغل ، خانواده ، خانه ، تحصیلات و علایق شخصی از شما خواهد پرسید. سؤالات حدود پنج دقیقه به طول خواهد انجامید.

 برای قسمت 2 به شما کارت با سوالی درباره یک موضوع کلی داده می شود. شما یک دقیقه برای فکر کردن فرصت دارید ،  تا دو دقیقه در مورد موضوع صحبت کنید. در مورد موضوع چند سؤال دیگر از شما سؤال خواهد شد.

 قسمت 3 حاوی سؤالات بیشتر در مورد موضوع در قسمت 2 است. شما قادر خواهید بود برای حدود 5 دقیقه در مورد ایده ها و موضوعات بحث کنید.

بهترین نکات صحبت کردن (Speaking) در مورد آیلتس این است که در حد امکان با صدای بلند انگلیسی صحبت کنید و به خودتان گوش دهید! از هر فرصتی برای گفتگوهای کلامی با دوستان ، همکاران و معلمان استفاده کنید. هرچه به توانایی صحبت کردن (Speaking) خود اطمینان بیشتری داشته باشید ، درک کلامی آسان تر می شود.

هیچ پاسخ درست یا غلطی در آزمون صحبت کردن (Speaking) وجود ندارد ، بنابراین وقت خود را بگذرانید ، افکار خود را بیان کنید و از لغات انگلیسی مناسب استفاده کنید!

نکات خواندن (reading) آیلتس

این بخش آیلتس 60 دقیقه طول دارد و از 40 سوال تشکیل شده است که مهارت های خواندن چندگانه را آزمایش می کند. شما باید بتوانید اطلاعات مفصلی را جمع کنید ، خواندن اسکیم ، درک نظرات و استدلال ها را انجام دهید و ایده ها را خلاصه کنید.

آزمون آکادمیک شامل سه متن طولانی است که می تواند متن واقعی تا تحلیلی باشد. اسکریپت ها از مجله ، روزنامه ها یا کتاب ها گرفته شده اند. برای تست مهارت افرادی که وارد دانشگاه می شوند یا به دنبال تعیین حرفه ای هستند انتخاب می شوند.

آزمون General Reading شامل مقالات کتاب ، روزنامه ، مجله ، تبلیغات یا دستورالعمل ها است.

سرعت در امتحان تعیین کننده نیست ، بلکه خواندن ماهرانه است که به شما امکان استفاده از کلمات ، ایده ها و متن کلی را می دهد. تمام اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ به سؤالات در متن گنجانده شده است ، بنابراین برای وقت خود برنامه ریزی کرده و جواب را پیدا کنید!

نکاتی برای موفقیت آیلتس

برای قبولی در آزمون آیلتس ، شما باید حداقل نمره کلی 6.5 ، با حداقل نمره 6.0 در هر گروه برای آزمون آکادمیک داشته باشید. حداقل نمرات پذیرفته شده بسته به نیاز موسسه متفاوت است.

اگر می خواهید در آزمون آیلتس موفق شوید ، این نکات و دستورالعمل ها را برای تسلط بر مهارت های انگلیسی خود دنبال کنید و سفر خود را به سمت موفقیت آغاز کنید. آمادگی قبلی برای هر بخش از امتحان کاملاً شما را آماده می کند و به شما اطمینان می دهد که بتوانید امتحان را با بالاترین امتیاز قبول شوید!

آیا به دنبال قبولی در آزمون آیلتس هستید؟ برای دریافت بهترین نمره و رسیدن به هدف خود ، با آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت تماس بگیرید. آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت برای قبولی شما زبان آموزان عزیز در امتحان آیلتس دوره های ویژه را شروع کرده که میتوانید با کلیک بر روی دوره آیلتس ازآن ها اطلاع کسب کنید.

 

*با کارشناسان ما ما تماس بگیرین، تا مشاوره‌های لازم رو دریافت کنین*

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید