چه ویژگی هایی یک آموزشگاه را به یک آموزشگاه خوب تبدیل میکند؟

 
چه ویژگی هایی یک آموزشگاه را به یک آموزشگاه خوب تبدیل میکند؟
به دنبال یک آموزشگاه زبان خوب هستید و نمی‌توانید پیدا کنید؟ آیا در آموزشگاه‌ های زیادی تلاش کردید انگلیسی یا زبان های دیگررا یاد بگیرید و موفق نبودید؟ راستی یک آموزشگاه زبان خوب چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ چه ویژگی هایی یک آموزشگاه را به یک آموزشگاه خوب تبدیل میکند؟

بسیاری از ما به نحوی درگیر یادگیری زبان هستیم. ممکن است زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و یا زبان دیگری را برای یادگیری انتخاب کرده‌ و در حال ادامهٔ تحصیل در آن حوزه باشیم. هرکدام نیز روش منحصر به‌ فرد خود را برای فرا گرفتن این زبان پیش رو گرفته‌ایم.

برخی مطالعه به‌صورت خود خوان یا Self Study را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و برخی نیز از نرم‌ افزارها و روش‌های دیگر بهره می‌بریم؛ اما اغلب ما می‌دانیم که کلاس درس و حضور در یک آموزشگاه زبان خوب می‌تواند تاثیر فراوانی در یادگیری شما داشته باشد.

آموزشگاه زبان خوب کدام است؟ این سوال بسیار کوتاه و ساده به نظر می‌آید، اما جواب به آن چندان ساده نیست. خیلی از ما تجربه رفتن به آموزشگاه های زبان مختلف را داشته‌ایم: گاهی اوقات از ابتدا ناراضی بودیم، گاهی هم یکی دو ترم کلاس رفتیم و بعد از آن از استاد خوشمان نیامد! بعضی جاها استادها خوب بودند اما فضای موسسه زبان چندان چنگی به دل نمی‌زد.

آموزشگاه زبان  در کشور ما فراوان است، اما شناخت آموزشگاه زبان خوب  می‌تواند تاثیر فراوانی در یادگیری شما داشته باشد.

یک آموزشگاه زبان خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

 

عوامل مادی و معنوی زیادی در کیفیت آموزشگاه زبان تاثیر دارند، از آنجایی که آموزشگاه های زبان محیط های خصوصی می باشند و هزینه نسبتا خوبی در جهت آموزش زبان آموزان دریافت می کنند بایستی امکانات بالاتر و شرایط مطلوب تری نسبت به محیط های عمومی و دولتی دارا باشند.

موقعیت مکانی آموزشگاه زبان

اگر آموزشگاهی که انتخاب می‌کنید نسبت به محل زندگی شما دور باشد، نه تنها کلی وقت که می‌توانید صرف تمرین یا استراحت کنید را از دست می‌دهید بلکه سر کلاس های زبان هم کم انرژی و بی انگیزه شده و کم کم کیفیت و بازدهی شما در یادگیری هم پایین خواهد آمد.

به همین خاطر، سعی کنید جایی را انتخاب کنید که تا حد امکان به شما نزدیک بوده و رفت و آمدتان به آنجا آسان باشد.

منظور ما از این حرف، این نیست که همان اول به سراغ نزدیک‌ ترین آموزشگاه موجود بروید و آنجا ثبت‌نام کنید.

موقعیت مکانی فقط یکی از معیارهای انتخاب است. پس عجله نکنید و پیش از ثبت نام نهایی، معیارهای دیگر را هم در نظر بگیرید.

زمان‌بندی کلاس‌ها

 

افراد مختلف، در زمان‌های متفاوتی از روز در اوج توانایی برای یادگیری زبان هستند. بعضی از ما صبح‌ها بهتر یاد می‌گیریم و بعضی هم عصرها و شب‌ها. حتی افرادی را دیده‌ایم که تنها در نیمه‌های شب مطالعه کرده و اعتقاد دارند در زمان‌های دیگر نمی‌توانند به‌ خوبی چیزی یاد بگیرند..

داشتن انعطاف در زمان‌ بندی کلاس‌ ها یکی دیگر از معیارهای آموزشگاه زبان های خارجه سپانو است. اگر مایل هستید در کلاس‌ های صبح شرکت کنید آموزشگاه آموزشگاه زبان های خارجه سپانو این امکان را به شما میدهد. اگر عصرها و یا شب‌ها مایل به شرکت در کلاس هستید باید آموزشگاهی را انتخاب کنید که در این زمان‌ ها نیز کلاس داشته باشد.

اگر شاغل هستید و زمان‌ خالی شما ممکن است دچار تغییراتی شود نیز می‌توانید با آموزشگاه زبان های خارجه سپانو صحبت کرده و متناسب با وقت خود در کلاس‌ها شرکت کنید. انعطاف‌ پذیری در زمان‌بندی یکی از ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب است. این باعث می‌شود شما با خیالی راحت‌ تر به کارهای روزمره خود برسید.

مدیریت موسسه

شاید بتوان اولین ویژگی موثر در فاکتورهای اساسی یک آموزشگاه زبان خوب را کیفیت مدیریتی آموزشگاه دانست.

به طور کلی مدیریت یک آموزشگاه نقش اساسی در همه شرایط را دارد و داشتن تجربه بالا و تحصیلات مرتبط در این زمینه به انتخاب مدرسین و مسئولین کارامد، متدهای آموزشی بهتر، زمانبندی های مدیریت شده و در نتیجه بالاتر رفتن میزان رضایت و بازدهی موسسه کمک می کند.

 

داشتن مدیریت با تجربه و دلسوز در شکل گیری یک آموزشگاه زبان خوب تاثیر انکارناپذیری دارد.

متد و منابع آموزشی

اصولا آموزشگاه هایی که همچنان روش های قدیمی را در پیش می گیرند و علاقه ای به استفاده از روش های موثر و جدید ندارند نسبت به سایر آموزشگاه ها از نظر محبوبیت عقب می مانند.

از طرفی مدیران موسسات باید در استخدام معلم زبان به این موضوع توجه داشته باشند که مدرس بتواند از متد بکار گرفته شده در منابع پیروی کند. آموزشگاه زبان خوب آموزشگاهی است که چارت آموزشی و متد یاددهی خود را با روش های نوین دنیا آپدیت نگه دارد.

آموزشگاه زبان های خارجه سپانو  در انتخاب منابع آموزشی وسواس زیادی داشته و برای تقویت مهارت های مختلف زبان از کتاب های مختلفی استفاده مینماید  و به یک منبع واحد بسنده نمی کند. منبعی از نظر آموزشی خوب است که یک متد تدریس بخصوص را در کتاب دنبال کرده باشد و مدرس را نیز مجاب به دنبال کردن همین خط آموزشی کند.

از آموزشگاه بپرسید چند زبان را تدریس می کنید ؟

آموزشگاه های زبانی که چند زبان را به طور  همزمان تدریس می کنند کیفیت بالایی  دارند آن هم  در شرایطی که مدیر آموزشگاه زبان به طور کامل بر  تمامی زبان هایی که در آموزشگاه تدریس می شود تسلط کامل داشته و بطور دقیق و منظم  بر اساتید و مشاوران خود کنترل و نظارت دارد.

 

آلمانی در رشت : در آزمون گوته آلمانی آموزشگاه زبان سپانو بیشترین تعداد زبان آموز و قبولی را در طی چند سال اخیر داشته به طوری که افتخار ما آموزش بالغ بر  1300 نفر زبان آموز در این دوره ها با موفقیت 100% می باشد.
آیلتس در رشت  : در زمینه آیلتس و تافل بالاترین نمره کسب شده در موسسه نمره 9 می باشد و 98% از زبان آموزان در آیلتس موفق به کسب نمره بالای 6.5 شده اند.
فرانسوی در رشت : مهاجرت به کبک را با نام سپانو در رشت می شناسند و این نشان از موفقیت شاگردان سپانو در آزمون های مختلف فرانسوی می باشد.
طبق نظر سنجی های مکرر و با شرکت بیش از 2500 نفر سپانو نمره 98 را از صد در درصد رضایت و رغبت کسب نمود و این نشان از بهترین کیفیت آموزش زبان در رشت دارد.

 به جرات میتوان گفت که  آموزشگاه زبان های خارجه سپانو  بطور همزمان به تدریس چندین زبان بین المللی و پرگویش جهان میپردازد. با احترام به همه موسسات و آموزشگاه های زبان در گیلان و اساتید کلاس های خصوصی و عمومی در رشت باید خاطر نشان کرد که سپانو یکی از بهترین ها در گیلان است و می کوشد تا برای ارتقائ سطح علمی و آموزشی در استان گیلان و شهر رشت بهترین ها که همانا در خور شئان همشهریان و هم استانی ها و حتی مهمانان ما باشد را فراهم کند.

اهمیت دادن به زبان آموز

یکی از راه های تشخیص آموزشگاه زبان خوب میزان اهمیت مسئولین به زبان آموز می باشد. عموما آموزشگاه هایی که به نظر سنجی از زبان آموزان به صورت دوره ای می پردازند و در چارت آموزشی بعدی خود این رای گیری ها را لحاظ می کنند از طرف زبان آموزان محبوبیت بیشتری دارند.

یکی از ویژگی های آموزشگاه زبان های خارجه سپانو  اهمیت مدیران و مشاوران به اهداف زبان آموز و برطرف کردن ابهامات و سوال های پیش آمده برای زبان  آموز می باشد. ارتباط دوستانه و گاها دلسوزانه معلمین و مشاوران کمک می کند تا هنرآموز احساس نزدیکی با مجموعه نموده و این حس آرامش باعث اهمیت دادن بیشتر دانشجو به آموزش می گردد.

بهره گیری از مدرسین با تجربه و متخصص

در کنار تمامی معیارهایی که در این نوشته به آنها اشاره کردیم، سنگ محک اصلی برای شناسایی یک آموزشگاه زبان خوب از میان هزاران آموزشگاه شاید یک‌ چیز باشد: مدرسین شاغل در آن آموزشگاه. به راستی اگر استاد خوبی نداشته باشید آیا می‌توانید موفق باشید؟

اصلاً تأثیر مدرس بر دانشجو به چه میزان است و چگونه می‌تواند باعث پیشرفت او شود؟

آموزشگاه زبان های خارجه سپانو  در استخدام استادان حساسیت و سختگیری فراوانی دارد. ازطرف دیگر، برخی موسسه‌ها (که اتفاقا شعب فراوانی هم دارند) بدون آنکه از سابقه و پیشینهٔ یک مدرس مطمئن باشند به قصد کسب منفعت مالی در آموزشگاه از او استفاده می‌کنند و نتیجه نهایی این کار نیز نیازی به توضیح ندارد.

داشتن تجربه آموزشی خوب و سواد بالا در زمینه تدریس زبان از عوامل اولیه انتخاب یک مدرس می باشد. آموزشگاهی که مدرسین خوب و استانداردی نداشته باشد قطعا با ریزش زبان آموز زیادی مواجه خواهد شد. حتی بسیاری از مواقع زبان آموزان به دلیل انسی که با معلم خود میگیرند به راحتی با سایر ضعف های یک آموزشگاه کنار می آیند پس داشتن وسواس در انتخاب مدرس خوب برای تبدیل شدن به یک آموزشگاه زبان خوب بی تاثیر نیست.

در هنگام ثبت‌نام، حتماً از با زبان آموزانی که در آموزشگاه در حال تحصیل هستند درباره میزان رضایتشان از اساتید سوال کنید.

اگر با مدرس زبان آقا و یا خانم بهتر می‌توانید یاد بگیرید در هنگام ثبت نام از موسسه بخواهید که این مورد را هم برای شما در نظر بگیرند. در حقیقت هیچ اجباری برای شما در انتخاب مدرس زبان وجود ندارد و یک آموزشگاه زبان خوب و حرفه‌ای باید به شما در انتخاب مدرس زبان مدنظرتان نیز کمک کند.

 

 

ارتباط موثر مدرس با زبان آموزان یکی از دلایل اصلی برای علاقه زبان آموز به یک موسسه بخصوص می باشد.

 

یک معلم زبان خوب علاوه بر داشتن دانش بالا در زمینه زبان بایستی به خوبی توانایی انتقال این دانش را به زبان آموزان دارا باشد و بتواند میل و رغبت زیادی برای ادامه مسیر آموزشی در آن ها ایجاد کند. همچنین معلمین زبان بایستی با تئوری های آموزشی و مسائل روانشناسی تا حدودی آشنائیت داشته باشند تا بتوانند بهترین ارتباط را با زبان آموزان خود برقرار کنند.

 

همچنین مدرس باید بتواند با متد آموزشی آموزشگاه به خوبی کنار بیاید و در چهارچوب قوانین آموزشگاه بهترین انتقال اطلاعات را به زبان آموزان داشته باشد.

محیط آموزشگاه زبان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آرام بودن محیط آموزشگاه در حین تدریس نیز از موارد مهم و ضروری است، آموزشگاه اگر نتواند آرامش شما را در هنگام مطالعه و یادگیری فراهم کند قطعاً نمی‌تواند بازده آموزشی خوبی برای شما داشته باشد.

این مورد را به‌ راحتی در هنگام ثبت‌نام و در زمان کلاس‌ها می‌توانید مشاهده کنید، نظم و آرامش کلاس در هنگام تدریس استاد به‌ راحتی قابل‌ تشخیص است. در این مورد، محدوده سنی زبان آموزان نیز می‌تواند مهم باشد.

برخی آموزشگاه‌ها برای سنین مختلف برنامه‌ریزی زمانی متفاوتی را لحاظ کرده و یا محل آموزش آنها را متفاوت از بقیه در نظر می‌گیرند. برای مثال، انرژی بالای زبان آموزان کودک و خردسال باعث می‌شود کلاس های آنها پر سر و صداتر بوده و کنترل و برقراری نظم در آنها دشوار باشد. آموزشگاه‌ های حرفه‌ای معمولا باید تدابیری بیاندیشند که این بی‌نظمی و آشفتگی اجتناب‌ناپذیر خللی در فرآیند یادگیری سایرین مخصوصا زبان آموزان بزرگسال ایجاد نکند.

هرچقدر هم که بخواهیم در یادگیری سخنان کلیشه ای را وارد بحث کنیم و بگوییم تنها هدف قاطع عامل یادگیری می باشد، این سخن باز هم درست نیست.

شاید برخی افراد بتوانند در هر شرایطی آموزش ببینند اما وقتی دانشجو در محیطی قرار بگیرد که از هر نظر دارای استانداردهای آموزشی باشد، نه تنها آموزش بهتری خواهد داشت بلکه باعث می شود تا دانشجو نسبت به محیط احساس نزدیکی نموده و در این محیط آرامش بگیرد.

آموزشگاه زبان های خارجه سپانو یک محیط زیبا با دکوراسیون متفاوت نسبت به آموزشگاه ها  یا مدارس بی کیفیت را فراهم کرده  تا آرامش محیط و جلوگیری از ایجاد صداهای اضافه مانع ایجاد استرس برای زبان آموزان باشد.

منتظر شما دوستان در آموزشکاه زبان های خارجه سپانو رشت هستیم * *

 

 

 

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانوhttp://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانوhttps://www.instagram.com/sepanola/

 

 

 

 

 

 

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید